Friday, July 19, 2019

Revival : Walking in the name of the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Walking in the name of the Lord

Micah 4:5  For all people walk each in the name of his god, But we will walk in the name of the LORD our God Forever and ever.

Mikha 4:5 (TB)  Biarpun segala bangsa berjalan masing-masing demi nama allahnya, tetapi kita akan berjalan demi nama TUHAN Allah kita untuk selamanya dan seterusnya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #200. Tahukah anda bahawa kita harus berjalan 🚶 di dalam nama Tuhan Yesus? Bagaimana kita harus hidup selama menantikan kerajaan Allah tiba di bumi dalam segala kepenuhannya? Kita harus hidup bagi Allah, berjalan di jalan-jalan-Nya yang benar dan bersaksi kepada semua bangsa. Setiap bangsa menyembah dan mentaati dewa masing-masing, tetapi kita akan menyembah dan mentaati TUHAN, Allah kita selama-lamanya. To walk in the name of the Lord means to live a life in obedience to His word, to worship Him alone, to have communion with Him, to love and honour Him.

☕ 🍞 Bagi orang yang percaya kepada-Nya, tidak ada satu hari yang boleh berlalu tanpa memuji dan bersyukur kepada Allah kerana semua berkat dan karunia untuk kita. Dia adalah Pencipta, Penebus, dan Pemelihara kita. Berjalan di dalam Tuhan Yesus dan berjalan bersama Tuhan Yesus. Hidup bergaul dengan Tuhan bermaksud kita setia bersama Dia dan mentaati segala perintah-perintah-Nya serta beribadah hanya kepada-Nya. Sekarang kita memulakan perjalanan hidup kita dengan Tuhan Yesus pastikan juga bahawa kita mengakhirinya bersama Yesus. Seorang yang saya kenal, dia seorang pemudi yang giat melayani Tuhan, selalu dia beri dorongan melalui media sosial, tiba-tiba saya mendengar berita bahawa dia telah meninggalkan Yesus dan memeluk agama lain. Bermula dengan Tuhan Yesus, tetapi berakhir dengan kematian rohani. It doesn't matter betapa giatnya kita melayani Tuhan jikalau ia adalah sekadar untuk pelayanan sahaja. Melayani Tuhan bermula daripada satu perhubungan yang intim dalam mengenali kepribadian Tuhan Yesus. Melayani Tuhan bermula daripada kasih cinta kita kepada Tuhan Yesus. Jikalau kita melayani Tuhan sekadar "melayani" dan tidak ada perhubungan yang intim maka kita juga bisa meninggalkan Tuhan Yesus dan menerima tawaran iblis dan terperangkap di sana selamanya.

Sebagai seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus, haruslah kita senantiasa melihat kembali keadaan kerohanian kita. Adakah kita masih berjalan dengan Tuhan Yesus atau tidak. Marilah kita sama-sama selidiki cara hidup kita. Pastikan kita tidak 50 - 50 di dalam Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: