Saturday, July 20, 2019

Revival : The land of Egypt

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival :The land of Egypt

Micah 6:4  For I brought you up from the land of Egypt, I redeemed you from the house of bondage; And I sent before you Moses, Aaron, and Miriam.

Mikha 6:4 (TB)  Sebab Aku telah menuntun engkau keluar dari tanah Mesir dan telah membebaskan engkau dari rumah perbudakan dan telah mengutus Musa dan Harun dan Miryam sebagai penganjurmu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #201. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memimpin kita keluar daripada "Mesir" kita yang lalu? Tuhan telah membawa kita keluar daripada "MESIR", tetapi Mesir tidak keluar daripada kita. Ke mana pun kita pergi, kita masih membawa Mesir bersama. Maksudnya, Tuhan Yesus telah menyelamatkan kita dan membebaskan kita daripada belenggu dosa, tetapi kita masih belum meninggalkan cara hidup kita yang lama.

☕ 🍞 Terkadang kita tidak menikmati janji-Nya kerana beberapa hal yang masih terikat di dalam hidup kita. Mujizat, pemulihan, waktu kesegaran, dan semua yang Tuhan telah janjikan kepada kita terjadi saat kita keluar daripada Mesir dan keluarkan mesir dari hidup kita. Tuhan sudah melihat kesengsaraan umat-Nya lalu Tuhan menggerakkan kita untuk keluar daripada Mesir. Apabila Tuhan membawa kita keluar, kita pulak tidak tinggalkan Mesir tetapi membawa Mesir bersama kita. Biarpun sudah keluar daripada mesir, Mesir masih belum keluar daripada kita. Perhambaan dan perbudakan masih ada. Kenikmatan dosa dan keinginan untuk terus melakukan dosa masih ada. Kita harus keluar daripada Mesir dan keluarkan Mesir daripada kita. Tinggallah di dalam Yesus jika kita mau menikmati janji-Nya. Mesir diibaratkan sebagai tanah yang penuh dengan keselesaan yang melimpah dengan dosa dan perhambaan.

Kehidupan Mesir kita sudah berlalu. Sudah dikuburkan. Janganlah kita mau pergi menggali kembali kuburan itu. Jadi sesiapa yang di dalam Kristus adalah ciptaan yang baru. Yang lama sudah berlalu dan yang baru sudah datang. Tetapi, kenyataannya adalah setiap yang di dalam Kristus masih lagi belum menjadi ciptaan yang baru. Cara hidup mereka yang lama masih ada. Pegangan ajaran kuno dan tradisi masih diutamakan. Masih bergelimpangan di dalam dosa. Bagaimana mau menjadi ciptaan yang baru jikalau kita tidak mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita membuang yang lama dan menjadikan kita baru? Tuhan telah membebaskan kita daripada kuk perhambaan dan dosa jadi janganlah kita mau memperhambakan diri kita kembali kepada dosa. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: