Sunday, July 28, 2019

Revival : Time to rebuild

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Time to rebuild

Haggai 1:4 (UKJV)  Is it time for you, O all of you, to dwell in your covered over houses, and this house lie waste?

Hagai 1:4 (TB)  "Apakah sudah tiba waktunya bagi kamu untuk mendiami rumah-rumahmu yang dipapani dengan baik, sedang Rumah ini tetap menjadi reruntuhan?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #209. Tahukah anda bahawa Tuhan mau kita membina bait Suci-Nya? Jikalau anda melihat latar belakang firman Tuhan ini, orang Yahudi masing-masing sibuk dengan kepentingannya sendiri. Mereka  mengabaikan pembangunan rumah Allah. Rumah mereka sendiri dipapani dengan kayu aras, sedangkan Bait Suci tetap menjadi reruntuhan. Hagai mendesak bahawa Allah dan pekerjaan-Nya harus didahulukan. Demikian pula kita, kerajaan Allah dan kepentingan-Nya yang benar harus didahulukan dan dijadikan prioriti utama di dalam hidup kita. Perhatikan betapa semangatnya Tuhan Yesus mengenai rumah dan pekerjaan Allah. Yang kita tetapkan sebagai prioriti  menunjukkan kasih kita kepada Tuhan.

☕ 🍞 Teguran Hagai ditujukan kepada umat Tuhan yang kembali dari pembuangan. Mereka tahu bahawa Tanah Perjanjian adalah bagian rencana Allah bagi umat-Nya. Lalu mereka merespons maklumat raja Babel dengan kembali ke Yerusalem. Mereka juga ingin memulihkan peribadatan dengan membangun kembali Bait Allah yang telah diruntuhkan musuh. Namun misi yang sudah tertanam di hati menjadi luntur kerana tantangan dan perlawanan yang mereka hadapi. Pembangunan mezbah dan peletakan dasar Bait Allah yang telah mereka mulai, berakhir tanpa kejelasan. Mereka larut dalam kehidupan sendiri dan menunda-nunda pembangunan. Akibatnya Tuhan menghukum mereka dengan krisis ekonomi! Akan tetapi, mereka tidak sadar bahawa penderitaan yang mereka alami merupakan cara Tuhan menegur mereka.

Saudara dan saudari sekalian, Tuhan Yesus telah menyelamatkan kita, mengampuni dosa kita dan memberikan kita peluang kedua. Saat kita sudah percaya kepada Tuhan Yesus, kita harus izinkan Roh Kudus membina kembali Bait Suci-Nya, kita. Kita sibuk mau melihat cantik di luar, memanjakan diri kita, potongan rambu yang Macam-macam style, pakai make up dan sebagainya, INI TIDAK SALAH, tetapi yang menjadi salah adalah kota tidak berikan tumpuan kepada pembangunan rohani kita. Itulah sangat penting. Bagaimana dengan kita...? Adakah Bait Suci-Nya sedang dibangunkan? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: