Wednesday, July 10, 2019

Revival : Seek the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Seek the Lord

Amos 5:6  Seek the LORD and live, Lest He break out like fire [in] the house of Joseph, And devour [it,] With no one to quench [it] in Bethel-

Amos 5:6 (TB)  Carilah TUHAN, maka kamu akan hidup, supaya jangan Ia memasuki keturunan Yusuf bagaikan api, yang memakannya habis dengan tidak ada yang memadamkan bagi Betel.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #191. Tahukah anda bahawa kehidupan hanya ada di dalam Tuhan Yesus? Konsekuensi hidup bersekutu dengan Allah adalah hidup menurut jalan-Nya. Sebaliknya, konsekuensi meninggalkan Allah dengan segala jalan-Nya berarti kematian dan ratapan.  Di dalam hidup ini, mencari Tuhan setiap hari diperlukan untuk menerima kasih karunia dan kasih sayang-Nya. Sesungguhnya hanya di dalam Allah ada kehidupan. Carilah Tuhan, maka kamu akan hidup. Nabi Amos menegaskan bahawa "mencari Allah" yang sebenarnya berarti: mengusahakan yang baik dan menjauhkan yang jahat. Orang mencari wajah Tuhan untuk mengetahui apa yang dikehendaki Tuhan dan kehadiran Allah kerap kali menjadi nyata melalui petunjuk yang diberiNya.

☕ 🍞 Kehidupan kita bermula apabila kita berbalik kepada TUHAN. People says that life begins when you are 40, but as for me, life begins when I am in Christ Jesus. When my life is in Him. DI dalam-Nya kesempurnaan kehidupan. Di dalam-Nya ada kebangkitan. Di dalam-Nya ada kehidupan kekal. Kebangkitan rohani terjadi supaya kita menjadi "hidup" kembali di dalam Tuhan kerana Dialah empunya kehidupan ini dan Dialah sumber kehidupan ini. Carilah Tuhan selagi ada masa dan kesempatan kerana hanya di dalam Kristus Yesus ads kehidupan berkekalan. Boleh saya katakan di sini bahawa orang-orang yang tidak mencari Tuhan Yesus tidak memiliki kehidupan. Mereka tampaknya hidup tetapi kerohanian mereka mati. Hidup namun mati. Kita menerima bagian di dalam kehidupan kekal hanya apabila kita tinggal di dalam Tuhan Yesus dan percaya kepada-Nya. Kita harus mencari Tuhan setiap hari  untuk menerima kasih karunia dan kasih sayang-Nya. Saudara dan saudari seharusnya kuatir jikalau mulai mengabaikan doa dan perenungan Firman Allah.

Kita harus setiap hari memandang kepada Allah dan kasih karunia-Nya, jika tidak kita akan mengalami kelemahan dan kekalahan rohani. Oleh kerana itu kita harus senantiasa membangkitkan hasrat untuk senantiasa mencari Dia sungguh-sungguh dengan sepenuh hati dan mengharapkan tanda-tanda kehadiran dan kuasa-Nya di dalam hidup kita. Bagaimana dengan anda..? Adakah anda mencari wajah-Nya atau tangan-Nya sahaja? Apakah respon anda hari ini...?

Yesaya 55:6 (TB)  Carilah TUHAN selama Ia berkenan ditemui; berserulah kepada-Nya selama Ia dekat!

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: