Sunday, March 19, 2023

Revival : All that I have is yours

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : All that I have is yours 


Luke 15:31-32
31 "And he said to him, ‘Son, you are always with me, and all that I have is yours.
32 ‘It was right that we should make merry and be glad, for your brother was dead and is alive again, and was lost and is found. ’"

Lukas 15:31-32 (AVB)
31 Bapa itu berkata kepadanya, ‘Anakku, engkau ini sentiasa bersama ayah, dan segala milik ayah ialah milikmu.
32 Kita patut bersuka ria kerana adikmu ini telah mati dan hidup kembali; dia telah sesat dan ditemukan kembali.’ ”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #78. Tahukah anda bahawa semua milik Bapa, adalah milik kita? Di dalam petikan ini, bapanya meyakinkan dia bahwa penghiburan yang diberikannya kepada adiknya tidak akan berpengaruh apa-apa atau merugikan dia. "Keadaanmu tidak akan bertambah buruk kerananya, dan milikmu tidak akan berkurang sedikit pun." Anakku, engkau selalu bersama-sama dengan aku, dengan menerima dia tidaklah berarti bahwa aku menolak engkau, dan apa yang diberikan kepadanya tidaklah mengurangi apa yang hendak kuberikan kepadamu."


🍞 ☕ Memang ayahnya belum pernah memberikan seekor kambing untuk bersukacita dengan sahabat-sahabatnya, namun ia sudah membiarkannya makan roti bersamanya setiap hari. Lebih baik berbahagia bersama Bapa kita di sorga daripada bersukacita bersama-sama teman mana pun yang kita miliki di dunia ini. Kebahagiaan tiada taranya bagi semua anak Allah, yang terus berada dekat dengan rumah Bapa mereka, adalah bahwa mereka selalu, dan akan selalu, berada bersama-sama dengan-Nya. Mereka bersama-sama dengan Dia di dunia ini melalui iman, dan mereka juga akan bersama-sama dengan Dia di dunia yang akan datang melalui buah-buah yang mereka hasilkan, dan segala kepunyaan-Nya adalah kepunyaan mereka, sebab jika kita adalah anak, maka kita juga adalah ahli waris. Kita tidak boleh iri terhadap orang lain karena mereka mendapatkan anugerah Allah, sebab kita tidak akan menderita kekurangan apa-apa apabila mereka ikut berbagian dalam anugerah itu. Jika kita ini orang-orang percaya yang sejati, maka segala keberadaan atau keadaan Allah, dan segala kepunyaan-Nya, adalah kepunyaan kita. Dan jika orang lain menjadi orang percaya sejati, maka segala keberadaan atau keadaan Allah, dan segala kepunyaan-Nya, adalah kepunyaan mereka juga.

👉🏼 Jika kita memahami anugerah Allah, kita akan menyambut yang terhilang seperti Allah menyambut mereka. Kita juga sebelumnya berdosa, hanya kemudian kita menerima kasih karunia Allah. Maka marilah kita memiliki pikiran Kristus yang menerima setiap pendosa, seperti Dia juga telah menerima kita. Jangan kita cemburu apabila seseorang bertobat. Bersukacitalah! Jangan cemburu apabila seseorang mengalami anugerah Tuhan. Bersukacitalah! Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: