Friday, March 31, 2023

Revival : He cares!

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : He cares! 



Luke 21:18 "But not a hair of your head shall be lost.

Lukas 21:18 (AVB) Tetapi sehelai rambutmu pun tidak akan hilang.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #90. Tahukah anda bahawa Tuhan memelihara setiap orang yang tetap setia dan berharap sungguh kepada-Nya? Janji ini menjamin keamanan rohani, bukan perlindungan jasmani. Jikalau orang percaya tinggal setia, Allah turut bekerja dalam segala sesuatu bagi kebaikan mereka tiada sesuatu pun yang dapat memisahkan mereka dari kasih-Nya.


🍞 ☕ Akankah beberapa dari antara mereka kehilangan kepala mereka, namun tidak kehilangan rambut sehelai pun? Ini adalah semacam peribahasa yang menyatakan keadaan aman tenteram, dan sering digunakan baik dalam Perjanjian Lama maupun Perjanjian Baru dengan arti tersebut. Sebagian orang berpikir bahwa hal tersebut mengacu kepada perlindungan terhadap nyawa semua orang Kristian yang berada di antara orang Yahudi ketika mereka dibinasakan oleh orang Romawi. Para ahli sejarah memberitahu kita bahwa tidak ada seorang Kristian pun yang binasa dalam kehancuran tersebut. Sebagian yang lain menghubungkannya dengan kematian banyak orang kerana Kristus dan menganggap perkataan itu sebagai sebuah kiasan yang mengandung pengertian yang sama seperti perkataan Kristus, "Barangsiapa kehilangan nyawanya kerana Aku, ia akan memperolehnya." "Tidak ada sehelai rambut pun dari kepalamu yang akan hilang," sebaliknya, "Aku akan memperhatikannya." Mengenai hal ini, Ia telah berkata, "Rambut kepalamupun terhitung semuanya"; semuanya ada tercatat, sehingga tidak ada sehelai pun yang akan hilang, kerana Ia peduli.

👉🏼 Pemeliharaan Allah, yang menjangkau bahkan sampai pada rincian terkecil dari dunia ini, merupakan pencegah tambahan terhadap ketakutan. Allah sangat memerhatikan dan memedulikan umat-Nya, bahkan hal-hal yang kecil dan yang paling sedikit diperhatikan sekalipun. Mengenai hal ini, tidak perlulah kita bertanya-tanya mengenai kebenarannya, sebaliknya kita terdorong untuk hidup dengan terus bergantung pada pemeliharaan Allah yang meliputi segala kejadian. Pemeliharaan ilahi itu sama sekali tidak merendahkan kemuliaan yang tidak terbatas atau mengganggu ketenangan yang tidak terhingga dari Sang Akal Budi yang Kekal. Bagaimana dengan kita...? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: