Friday, March 17, 2023

Revival : Father saw you

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Father saw you 



Luke 15:20 "And he arose and came to his father. But when he was still a great way off, his father saw him and had compassion, and ran and fell on his neck and kissed him.

Lukas 15:20 (AVB) Dia pun kembali kepada bapanya. Semasa dia masih jauh lagi, bapanya nampak dia. Hatinya penuh dengan belas kasihan dan dia berlari menemuinya. Bapanya memeluk dan menciumnya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #76. Tahukah anda bahawa Tuhan berbelas kasihan terhadap kita? Setiap ayah atau ibu harus mengerti bahwa Allah mengasihi anak mereka yang sedang mengembara dan merindukan penyelamatannya sama seperti mereka. Berdoa dan percayalah kepada Allah untuk mencari anak itu sampai ia kembali kepada Bapa sorgawi.


🍞 ☕ Gambaran Yesus mengenai tanggapan ayah itu terhadap kembalinya anak tersebut mengajarkan beberapa kebenaran penting. llah mempunyai belas kasihan bagi yang hilang oleh kerana keadaan mereka yang menyedihkan. Kasih Allah bagi mereka begitu besar sehingga Ia tidak putus-putusnya bersedih hati atas mereka dan menunggu mereka kembali kepada-Nya. Ketika orang berdosa dengan tulus hati kembali kepada Allah, maka Allah pun sudah siap untuk menerima mereka dengan pengampunan, kasih, belas kasihan, kasih karunia dan mengaruniakan hak penuh sebagai anak yang sah. Pelbagai manfaat kematian Kristus, pengaruh Roh Kudus, dan kekayaan kasih karunia Allah, semuanya tersedia bagi mereka yang mencari Allah. Tak terhinggalah sukacita Allah atas kembalinya orang berdosa. Sang ayah menerima anak bongsu kembali semata-mata kerana ia begitu mengasihi nya. Tidak peduli terhadap apa yang pernah dilakukannya. Sang ayah adalah gambaran Allah Bapa yang mengasihi manusia ciptaan-Nya. Bapa tidak melihat kondisi berdosa dan rosak, tetapi melihat jiwa yang telah dihembuskan nafas kehidupan.

👉🏼 Kasih sayang yang besar dari sang ayah ketika ia menerima kembali anaknya, Ia mengungkapkan kebaikannya sebelum anaknya mengungkapkan penyesalannya, sebab Allah bertindak mendahului kita dengan berkat-berkat kebaikan-Nya. Bahkan sebelum kita berseru-seru Ia sudah menjawab, sebab Ia tahu apa yang ada dalam hati kita. Begitulah dengan Bapa kita di surga, penuh dengan kasih sayang dan belas kasihan. Dia sedang menantikan kita kembali kepada-Nya dalam pertobatan yang sejati. Apakah respon kita hari ini....?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: