Friday, March 24, 2023

Revival : As a little child

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : As a little child 



Luke 18:17 "Assuredly, I say to you, whoever does not receive the kingdom of God as a little child will by no means enter it. "

Lukas 18:17 (AVB) Sesungguhnya, Aku berkata kepadamu, sesiapa yang tidak menerima kerajaan Allah seperti seorang anak kecil, tidak akan masuk ke dalamnya.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #83. Tahukah anda bahawa kerajaan Allah merupakan satu anugerah? Kerajaan Allah adalah sebuah anugerah. Allah telah menganugerahkannya secara cuma-cuma. Tidak ada syarat apapun untuk dapat menerimanya. Hanya sikap hati seperti seorang anak kecil yang diperlukan untuk menerimanya. Artinya, hanya kemurnian dan ketulusan hati yang dibutuhkan. Bukan yang lain.


🍞 ☕ Sesungguhnya barangsiapa tidak menyambut Kerajaan Allah seperti seorang anak kecil, ia tidak akan masuk ke dalamnya. Maksudnya, jika ia tidak bersedia menerima segala keuntungan dari kerajaan itu dengan rasa rendah hati dan rasa syukur, malah menuntut imbalan darinya seperti halnya orang Farisi tersebut, dan bila ia tidak mau dengan senang hati mengakui bahwa dirinya berhutang atas anugerah yang Allah berikan secara cuma-cuma, seperti yang dilakukan si pemungut cukai itu, maka orang yang tidak memiliki sifat penyangkalan diri seperti ini tidaklah layak masuk ke dalam kerajaan tersebut. Kita harus menerima kerajaan Allah seperti anak-anak kecil, menerima harta kita itu melalui keturunan dan warisan, bukan dengan membeli, dan menyebutnya hadiah dari Bapa kita. Tuhan menyatakan bahwa menyambut Kerajaan Allah memerlukan sikap hati seperti anak-anak kecil. Hanya hati yang bersedia menerima apa saja yang diberikan oleh Tuhan, yang disebut oleh Tuhan sebagai pemilik Kerajaan Allah. Sebagaimana anak kecil yang mencukupkan diri pada apa yang diberikan kepadanya, demikian juga hati orang percaya, mencukupkan diri pada anugerah yang diberikan Tuhan kepadanya. Ciri khas seperti itulah yang memperlihatkan status seseorang sebagai pemilik Kerajaan Allah tadi.

👉🏼 Tuhan menegaskan bahwa sikap anak kecil justru menjadi kunci untuk memasuki Kerajaan Allah itu. Mengerti saja serta menikmati apa yang ada, seperti sikap seorang anak kecil. Itulah tuntutan yang juga harus terus menerus kita jadikan pedoman dalam kita menjalani keselamatan kita yang sesungguhnya merupakan anugerah semata. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: