Thursday, March 30, 2023

Revival : A mouth of wisdom

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : A mouth of wisdom 



Luke 21:14-15
14 "Therefore settle it in your hearts not to meditate beforehand on what you will answer;
15 "for I will give you a mouth and wisdom which all your adversaries will not be able to contradict or resist.

Lukas 21:14-15 (AVB)
14 Jadi, teguhkanlah hatimu supaya tidak bimbang bagaimana hendak membela diri
15 kerana Aku akan memberimu kata-kata dan kebijaksanaan yang tidak dapat dinafikan oleh seorang pun daripada musuh-musuhmu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #89. Tahukah anda bahawa kita harus siap sedia untuk dipakai Tuhan? Di tengah situasi yang demikian, murid-murid tidak perlu cemas, gentar, dan tawar hati. Semua penderitaan dan penganiayaan berada di bawah kendali dan kuasa Allah. Murid-murid harus terus melakukan tugas dan tanggung jawabnya yakni bersaksi bagi Kristus.


🍞 ☕ Kita adalah pembela-pembela-Nya dan kerana itu kamu akan diperlengkapi-Nya dengan segala petunjuk. Janganlah memusatkan perhatianmu untuk berusaha mencari-cari jawaban atas pelbagai pertanyaan, dakwaan, tuntutan, tuduhan, dan interogasi yang akan ditanyakan kepadamu dalam pengadilan agama dan pengadilan negara. Sebaliknya, tetapkanlah di dalam hatimu, teguhkan hatimu, keraskan hatimu supaya jangan memikirkan dahulu pembelaanmu. Jangan bergantung pada kepandaian dan kemampuanmu, kecermatan dan kebijakanmu, dan jangan meragukan atau merasa putus asa akan pertolongan anugerah ilahi, kerana pertolongan-Nya akan datang segera dengan cara yang luar biasa. Ini membuktikan bahwa Kristus adalah Allah, kerana memberi hikmat adalah hak istimewa Allah saja dan selain Dia tidak ada yang lain. Dialah yang membuat lidah manusia

👉🏼 Ketika Kristus memberikan kata-kata bijak kepada saksi-saksi-Nya, mereka diberi kemampuan untuk menyatakan bahwa baik Dia maupun mereka sendiri tidak dapat ditentang atau dibantah lawan-lawan mereka, sehingga musuh-musuh mereka dibungkamkan dan dibuat heran. Hal ini digenapi dengan luar biasa pada masa itu setelah pencurahan Roh Kudus, yang melalui-Nya Kristus memberikan murid-murid-Nya mulut dan hikmat, ketika para rasul itu dihadapkan kepada imam-imam kepala dan para penguasa. Para rasul menjawab semua pertanyaan mereka sehingga membuat mereka dipermalukan. Jadi, janganlah kita merasa takut untuk bersaksi dan menjawab apa yang disoal. Tuhan memberikan hikmat kepada kita, pakailah hikmat itu. Bagaimana dengan kita..? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: