Friday, March 3, 2023

Revival : Light

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Light 



Luke 11:36 "If then your whole body is full of light, having no part dark, the whole body will be full of light, as when the bright shining of a lamp gives you light. "

Lukas 11:36 (AVB) Jika seluruh tubuhmu itu terang tanpa sebarang bahagian yang gelap, seluruh tubuhmu akan terang-benderang seperti sebuah pelita menerangi kamu dengan cahayanya.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #62. Tahukah anda bahawa kita harus memiliki terang Ilahi? Meski seluruh anggota tubuh memiliki peran dan kepentingan masing-masing, mata sangat besar artinya. Dengan melihat melalui mata, seluruh tubuh beroleh orientasi gerak. Dengan demikian mata tepat diumpamakan sebagai pelita tubuh. Orientasi gerak dapat juga diartikan sebagai orientasi tujuan. Apabila mata tidak berfungsi dengan baik, maka rosaklah orientasi gerak seseorang. Apabila hidup tidak memiliki sesuatu yang memberi orientasi tujuan dengan baik, maka seluruh hidup akan mengalami disorientasi tujuan. Dengan kata lain, hidup tanpa terang firman adalah hidup yang kehilangan tujuan alias tersesat.


🍞 ☕ Allah memiliki sebuah tujuan dalam hidup kita iaitu agar kita bercahaya di dunia yang gelap ini. Akan tetapi sering kali mata kita dibutakan oleh kegelapan dunia, kita lebih suka mengikuti jalan di dalam dunia yang gelap ini. Mata kita suka akan tawaran dunia yang gelap. Atau mata kita disilaukan oleh gemerlap dunia yang membawa kita ke panggung kesombongan kerana kerlap kerlip kemewahan dan kesuksesan. Perhatikanlah supaya terang yang ada padamu jangan menjadi kegelapan. Berhatilah-hatilah supaya mata pikiran kita tidak dibutakan oleh perasaan-perasaan berpihak, prasangka, dan tujuan-tujuan yang berdosa. Tuluslah dalam mencari kebenaran, dan bersiaplah menerimanya dalam terang, kasih, dan kuasanya. Jangan seperti orang-orang dari angkatan ini, yang kepada mereka Kristus berkhotbah, yang tidak pernah tulus berkeinginan untuk mengetahui kehendak Allah, apa lagi berniat untuk itu, sehingga tidak mengherankan jika mereka berjalan dalam kegelapan, mengembara tanpa henti, dan pada akhirnya binasa selamanya.

👉🏼 Ingat! Hati memerlukan terang firman supaya arah hidup tertuju pada Allah. Sebab itu, tempatkanlah firman di pusat hati dan peliharalah sesuai isi firman. Adakah kehidupan kita dipenuhi oleh terang Tuhan? Jadilah pelita yang menerangi. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: