Saturday, March 11, 2023

Revival : Do not discern this time?

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Do not discern this time? 



Luke 12:56 "Hypocrites! You can discern the face of the sky and of the earth, but how is it you do not discern this time?

Lukas 12:56 (AVB) Hai munafik! Kamu dapat meramalkan cuaca dengan melihat tanda di langit dan bumi, tetapi mengapakah kamu tidak memahami tanda-tanda zaman ini?”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #70. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus telah menyatakan kepada kita tanda² akhir zaman? Orang-orang yang hidup pada zaman Yesus tidak menyadari betapa pentingnya kedatangan Kristus dan betapa beratnya akibat dari menolak Dia. Kehadiran Yesus, sebagai Mesias yang membawa penghakiman Allah sudah jelas tanda-tandanya dapat dibaca. Mereka seharusnya tahu, tetapi entah mengapa tidak tahu, atau pura-pura tidak tahu. Salah satu bukti kepura-puraan mereka ialah dengan menuduh karya Mesianik Yesus sebagai karya dari Iblis.


🍞 ☕ Tetap saja banyak orang yang tidak mau atau tidak berani mengakui bahwa Yesus adalah Mesias. Padahal sebagai orang-orang yang hidup pada zaman Yesus, mereka telah menyaksikan dengan mata kepala sendiri tanda-tanda ajaib yang Dia lakukan, yang membuktikan kemesiasan-Nya. Ini terjadi kerana mereka ikut-ikutan pendapat pemimpin agama mereka tentang Yesus. Padahal seharusnya mereka boleh mengambil kesimpulan sendiri tentang Yesus dan memutuskan bagaimana sikap mereka sebenarnya terhadap Dia yang mereka kenal secara pribadi. Kerana bagaimanapun tiap orang akan dimintai pertanggungjawaban tentang hal itu. Mereka harus memutuskan segera kerana kalau Tuhan Yesus datang kembali kelak, kesempatan bertobat sudah habis. Ilustrasinya adalah, selama lawan belum pergi mengadukan perkaranya kepada hakim, masih ada kesempatan untuk berdamai. Bila waktunya? Sekarang ini! Kenapa tidak boleh ditunda? Kerana tanda-tanda zaman sudah jelas, Yesus akan segera datang kembali sebagai HAKIM.

👉🏼 Rangkaian pengajaran Tuhan Yesus di pasal-pasal ini jelas dengan tegas mengingatkan bahwa bermain-main dengan dosa dan menunda-nunda waktu pertobatan bisa berakibat fatal. Demikian juga seorang yang mengaku anak Tuhan, tetapi tidak serius hidup di dalam Tuhan, ia akan tidak berkenan kepada Tuhan. Maka setiap kita bertanggung jawab untuk memutuskan sikap kita pada Dia. Oleh kerana itu, belajarlah firman Tuhan dengan seksama. Niscaya Roh Kudus akan mengajar kita hingga sampai pada kesimpulan dan keputusan yang benar. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: