Wednesday, March 22, 2023

Revival : Life

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Life 


Luke 17:33  "Whoever seeks to save his life will lose it, and whoever loses his life will preserve it.

Lukas 17:33 (AVB)  Sesiapa yang cuba memelihara nyawanya akan kehilangannya, tetapi sesiapa yang sanggup mengorbankan nyawanya akan menyelamatkannya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #81. Tahukah anda bahawa kita harus siap sedia untuk menderita bagi Yesus? Barangsiapa berusaha memelihara nyawanya, dengan mengundurkan diri dari Kekristenan dan bersekutu dengan orang-orang Yahudi, ia akan kehilangan nyawanya bersama-sama mereka dan binasa dalam malapetaka yang sama.


🍞 ☕ Akan tetapi, barangsiapa bersedia mempertaruhkan nyawanya bersama orang-orang Kristian, di atas dasar yang sama, untuk mengambil bagian dengan mereka dalam kehidupan dan kematian, ia akan menyelamatkan nyawanya, sebab dia pasti akan mendapatkan hidup yang kekal, dan lebih mampu menyelamatkan diri daripada orang-orang yang berpegang pada dasar orang Yahudi atau mengandalkan sarana keselamatan mereka. Perhatikanlah, orang-orang yang memercayai Allah dalam melaksanakan kewajiban mereka berarti sudah melakukan yang terbaik. Kedatangan Tuhan kedua kali kalau direspons dengan sikap masa bodoh akan berakibat pada penyesalan yang terlambat. Siapa yang menyepelekan Anak Manusia, tak akan bisa menyelamatkan diri pada saat kedatangan-Nya kelak. Membenci hidup sendiri menunjukkan sikap yang menilai hal-hal sorgawi lebih penting daripada hal-hal di dunia ini. Mereka yang mengikuti Kristus kurang mementingkan kesenangan, filsafat, sukses, nilai, tujuan atau cara dunia. Mereka akan memperoleh "hidup kekal" kerana mereka tidak begitu mengindahkan dunia ini sehingga mereka akan bersedia mengorbankannya demi Tuhan. 

👉🏼 Orang yang mengutamakan hidup mereka sendiri sebenarnya justru merusak hidup mereka, dan orang yang mengutamakan orang lain sebenarnya memperkayakan diri mereka dalam kekekalan. Tuhan Yesus tidak mengajar bahwa manusia dapat beroleh keselamatan dengan cara perbuatan yang baik. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: