Tuesday, March 28, 2023

Revival : He perceived their craftiness

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : He perceived their craftiness 


Luke 20:23 But He perceived their craftiness, and said to them, "Why do you test Me?

Lukas 20:23 (AVB) Yesus mengetahui niat muslihat mereka lalu berkata,


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #87. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus mengetahui niat hati kita? Niat jahat yang di rencana kan mereka terhadap-Nya, yang disinggung dengan lebih lengkap di sini daripada dalam Matius dan Markus. Maksud rencana jahat itu adalah untuk menyerahkan-Nya kepada wewenang dan kuasa wali negeri.


🍞 ☕ Mereka sendiri tidak dapat membunuh Dia melalui jalur hukum, apalagi dengan menghasut orang banyak, yang tidak dapat mereka andalkan. Oleh kerana tidak dapat menjadi hakim atas Dia, mereka bersedia turun menjadi penganiaya dan pendakwa, dan bersaksi melawan Dia. Mereka berharap bisa berhasil jika mereka dapat memanas-manasi wali negeri untuk melawan-Nya. Perhatikanlah, menjadikan kuasa penguasa dunia sebagai alat kekejian dan membantu raja-raja dunia melakukan pekerjaan kotor untuk menganiaya para pemimpin gereja telah menjadi siasat licik yang umum digunakan. Padahal, seandainya tidak dipanas-panasi, para penguasa ini bisa membiarkan sesamanya hidup berdampingan dengan damai, seperti yang dilakukan Pilatus terhadap Kristus, sampai akhirnya imam-imam kepala dan ahli-ahli Taurat menyerahkan Dia ke hadapannya. Walaupun demikian, begitulah firman Kristus harus digenapi lewat cara-cara licik mereka yang terkutuk itu, bahwa Ia akan diserahkan ke dalam tangan orang-orang bukan-Yahudi.

👉🏼 Tuhan tahu niat sebenar hati kita. Ia dapat melihat penyamaran-penyamaran yang penuh dengan cara-cara terlicik sekalipun, dan menerobos hancur jebakan apa pun yang paling berbahaya, karena percumalah jaring dibentangkan di depan mata segala yang bersayap. Adakah kita jujur di hadapan Allah? Apakah respon kita hari ini...? 


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: