Tuesday, March 21, 2023

Revival : If they do not hear

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : If they do not hear 



Luke 16:31  "But he said to him, ‘If they do not hear Moses and the prophets, neither will they be persuaded though one rise from the dead.'"

Lukas 16:31 (AVB)  Tetapi Abraham berkata, ‘Jika mereka tidak mahu mendengar pengajaran kitab Musa dan nabi-nabi, mereka tidak akan percaya sekalipun seorang bangkit daripada kematian.’"



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #80. Tahukah anda bahawa  manusia yang sudah diberikan kesempatan untuk mendengar Injil tetapi tetap ada yang memilih untuk tidak mendengarkannya? Mukjizat sendiri tidak menghasilkan iman. Kata-kata Yesus merupakan nubuat. sebab ketika Dia bangkit dari antara orang mati, musuh-musuh-Nya tidak menjadi lebih menerima-Nya ketimbang sebelumnya.


☕🍞 Pada masa kini Kitab Suci sudah menjadi cara biasa yang dipakai Allah untuk menyatakan pikiran-Nya kepada kita, dan ini sudah cukup. Sungguh lancang jika kita ingin menentukan cara-cara lain, dan kita juga tidak mempunyai dasar untuk berharap atau berdoa agar anugerah Allah bekerja di dalam diri kita dengan cara lain, apabila kita menolak dan menyingkirkan cara yang biasa itu. Apa yang dikatakan oleh Juruselamat kita di sini sungguh terbukti benar dalam diri orang-orang Yahudi yang tidak percaya itu. Mereka tidak mau mendengar Musa dan para nabi, Kristus dan para rasul, dan tetap tidak mau percaya, meskipun Lazarus bangkit dari antara orang mati. Apakah kisah ini ingin memperlihatkan bahwa Tuhan tidak menyukai orang kaya sementara orang miskin diperkenan Allah? Jelas tidak. Yang Tuhan ingin soroti adalah harta kekayaan yang digunakan hanya untuk kesenangan diri sendiri, tanpa ada perhatian dan belas kasihan terhadap orang yang membutuhkan. Mungkin Anda tidak memasukkan diri Anda ke dalam golongan orang kaya, tetapi bagaimana pun Tuhan tidak menginginkan kita hidup hanya bagi diri kita sendiri.

👉🏼 Lihatlah sekeliling kita, masih ramai lagi yang memerlukan bantuan. Masih ramai lagi yang memerlukan Yesus. Selagi ada kesempatan, dengar dan responlah kepada kabar Injil dan jangan sampai kesempatan berlalu. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: