Sunday, March 26, 2023

Revival : It's time for repentance

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : It's time for repentance 


Luke 19:6 So he made haste and came down, and received Him joyfully.

Lukas 19:6 (AVB) Zakheus turun dengan segera dan menyambut Yesus dengan sukacitanya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #85. Tahukah anda bahawa waktu pertobatan sudah tiba bagi kita? Zakheus, seorang pemungut cukai, mencari nafkah dengan mengumpulkan pajak lebih banyak daripada yang seharusnya ia peroleh dari rakyat. Oleh karena hal ini, para pemungut cukai dipandang rendah oleh masyarakat.


🍞 ☕ Yesus sendiri tidak peduli dengan anggapan orang banyak tentang dirinya. Tujuan Yesus ke dunia adalah mencari dan menyelamatkan domba Allah yang terhilang, dan Zakheus adalah salah satunya. Oleh kerana itu, Yesus wajib bertamu dan menginap di rumah Zakheus. Di rumah Zakheus, Yesus memberitakan Injil Kerajaan Allah dan Zakheus menyambutnya dengan pertobatan. Wujud pertobatan sejati adalah perubahan hidup lewat tindakan. Zakheus berkomitmen kepada Yesus bahwa dia akan memberi separuh hartanya membantu orang miskin. Selain itu, ia akan membayar empat kali lipat, jika ia pernah memeras dan menipu orang lain. Di sini kita melihat bagaimana Zakheus mengalami pembaruan hidup. Sambutan yang diberikan Zakheus kepada Kristus untuk masuk ke dalam rumahnya merupakan awal dan tanda bahwa ia menerima Kristus ke dalam hatinya.

👉🏼 Ketika Kristus memanggil kita, kita harus bergegas menjawab panggilan-Nya dan ketika Ia datang kepada kita, kita harus menerima-Nya dengan sukacita. Jangan lagi menunda kesempatan pertobatan yang terbuka bagi kita semua. Responlah seperti Zakheus. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: