Saturday, April 1, 2023

Revival : Why betray?

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Why betray? 



Luke 22:6 So he promised and sought opportunity to betray Him to them in the absence of the multitude.

Lukas 22:6 (AVB) Yudas pun bersetuju lalu dia mencari peluang untuk mengkhianati Yesus dan menyerahkan-Nya kepada mereka tanpa diketahui orang ramai.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #91. Tahukah anda bahawa terkadang kita mengkhianati Yesus? Yudas harus menyerahkan Yesus kepada mereka. Ia harus membawa mereka ke suatu tempat yang memungkinkan mereka menangkap Dia tanpa menimbulkan keributan. Inilah yang membuat mereka sangat gembira. Hanya untuk beberapa keping wang...!


🍞 ☕ Imam-imam kepala, ahli-ahli Taurat dan kepala-kepala pengawal Bait Allah memiliki kepentingan yang sama yaitu ingin membunuh Yesus. Sungguh ironis! Pemimpin agama mendalangi pembunuhan! Lebih ironis lagi, Paskah sebagai perayaan kemerdekaan Israel menjadi waktu untuk merampas kemerdekaan seseorang! Mereka merasa terancam dengan keberadaan Yesus, padahal mereka punya kekuasaan besar dalam struktur masyarakat. Selain popularitas sebagai pemimpin agama jadi turun, mereka pun tidak menyukai perkataan Yesus. Maka hasrat yang dimunculkan Iblis di dalam diri Yudas Iskariot, memberi celah kepada para pemimpin agama untuk melaksanakan niatnya. Seolah minyak tanah yang disiramkan ke bara, dua pihak dengan satu hasrat berpadu, bekerja sama, berkolusi, berkolaborasi. Hasrat yang ditunggangi Iblis tentu saja akan menghasilkan tindakan-tindakan yang jahat. Tak heranlah bila kesepakatan itu akhirnya menghasilkan konklusi bahwa Yudas akan menyerahkan Yesus kepada imam-imam kepala dan ahli-ahli Taurat.

👉🏼 Ketika Iblis mempengaruhi seseorang maka pelbagai bentuk kerosakan dan kehancuran akan terjadi. Begitu pula halnya dengan Yudas. Pengaruh Iblis membuatnya tidak segan-segan menjual gurunya yang selama ini dekat dengannya. Yudas berkomplot bersama pemimpin agama Yahudi untuk membunuh Yesus. Kita mengkhianati Yesus kerana kesenangan dunia. Kita mengkhianati Yesus kerana wang yang ditawarkan. Kita mengkhianati Yesus kerana cinta yang terlarang. Kita mengkhianati Yesus dan terus mengkhianati Dia. Bagaimana dengan keperibadian kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: