Friday, April 21, 2023

Revival : The Call

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : The Call



John 1:43 The following day Jesus wanted to go to Galilee, and He found Philip and said to him, "Follow Me. "

Yohanes 1:43 (AVB) Pada keesokan harinya, Yesus membuat keputusan hendak pergi ke Galilea. Dia berjumpa dengan Filipus dan berkata, “Ikutlah Aku.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #111. Tahukah anda bahawa kita harus meresponi panggilan Tuhan? Filipus dipanggil langsung oleh Kristus sendiri, tidak seperti Andreas, yang dibawa kepada Kristus oleh Yohanes, atau Petrus, yang diajak oleh saudaranya. Allah menggunakan berbagai macam cara untuk membawa pulang orang-orang pilihan-Nya kepada-Nya sendiri. Akan tetapi, apa pun sarana yang dipergunakan-Nya, Ia tidak mengikat diri-Nya pada satu cara apa pun.


🍞 ☕ Filipus dipanggil sebelum ia sendiri mencari Yesus: Yesus bertemu dengan Filipus. Kristus mencari sampai menemukan kita, sebelum kita sendiri bertanya-tanya tentang Dia. Nama Filipus berasal dari bahasa Yunani, dan banyak dipakai oleh orang-orang bukan-Yahudi pada waktu itu, dan hal ini oleh sebagian orang dijadikan sebagai contoh kemerosotan jemaat Yahudi kala itu, dan tindakan mereka yang mengikut-ikut bangsa-bangsa lain. Walaupun demikian, Kristus tidak mengubah namanya. Filipus berhasil dijadikan murid kerana kuasa Kristus yang menyertai perkataan-Nya, "Ikutlah Aku." Lihatlah apa sesungguhnya sifat dari Kekristenan yang sejati itu. Kekristenan sejati adalah mengikut Kristus, mengabdikan diri kita kepada perkataan dan perbuatan-Nya, mengikuti segala tindakan-Nya, dan melangkah di atas jejak-jejak yang telah dilalui-Nya. Lihatlah bagaimana kasih karunia ilahi selalu berhasil dalam pekerjaannya. Kasih karunia adalah tongkat kekuatan-Nya.

👉🏼 Seperti Filipus, kita juga dipanggil Allah untuk melayani Dia. Bagaimana respon kita saat Dia memanggil kita? Adakah kita bersiap sedia untuk mengikuti-Nya? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: