Tuesday, April 18, 2023

Revival : He is the greatest

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : He is the greatest 


John 1:15 John bore witness of Him and cried out, saying, "This was He of whom I said, ‘He who comes after me is preferred before me, for He was before me. ’"

Yohanes 1:15 (AVB) Yohanes memberikan kesaksian tentang-Nya. Dia berseru, “Inilah Dia yang kukatakan akan datang selepasku, tetapi Dia lebih besar daripadaku, kerana Dia sudah ada sebelum aku.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #108. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus adalah yang terlebih besar? Yohanes meminta orang banyak untuk mengingat apa yang telah dikatakannya pada awal pelayanannya, ketika ia menyuruh mereka untuk mengharapkan Dia yang akan datang kemudian daripadanya, yang bagi-Nya ia menjadi pembuka jalan. Dia tidak pernah bermaksud melakukan hal lain kecuali untuk membawa mereka kepada-Nya, dan untuk mempersiapkan jalan-Nya. Hal ini telah diberitahukannya kepada mereka sejak dari semula.


🍞 ☕ Meskipun Yohanes adalah seorang yang besar, dan mempunyai nama serta kepentingan yang besar pula, ia bersedia memberikan keutamaan kepada Dia yang berhak memilikinya. Perhatikanlah, semua hamba Kristus harus lebih mengutamakan Dia dan kepentingan-Nya melebihi diri dan kepentingan-kepentingan mereka sendiri. Orang yang mencari kepentingannya sendiri, dan bukan kepentingan Kristus Yesus, pasti tidak akan dipandang baik. Ia datang kemudian daripadaku, namun Ia harus lebih diutamakan dari padaku. Yohanes tidak berkata kepada mereka bahwa sebentar lagi akan muncul seorang yang demikian di antara mereka, lalu membiarkan mereka untuk mencarinya sendiri. Sebaliknya, secara khusus ia menunjuk pada orangnya: "Inilah Dia, orang yang sudah kuberitahukan kepadamu itu, dan kepada-Nyalah kamu harus menerapkan segala hal yang telah kukatakan."

👉🏼 Ini menunjukkan bahawa kita sebagai orang percaya dan sebagai hamba Tuhan haruslah melayani dengan penuh kerendahan hati. Kita bukan lebih besar daripada Yesus. Dialah yang terlebih besar. Segala pujian dan hormat bagi Dia. Janganlah kita mau mencuri kemuliaan Tuhan. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: