Sunday, April 30, 2023

Revival : And walk

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : And walk




John 5:11 He answered them, "He who made me well said to me, ‘Take up your bed and walk. ’"

Yohanes 5:11 (AVB) Orang itu menjawab, “Orang yang menyembuhkanku tadi menyuruh aku mengangkat tikar dan berjalan.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #120. Tahukah anda bahawa kita harus belajar untuk bangkit dan berjalan? Ya betul! Memang kita semua sudah tahu bagaimana untuk berjalan. Namun, kenapa saat kita ditimpa musibah dan keadaan sulit, kita tidak mampu untuk "berjalan"? Kita mencari solusi di sana dan di sini, tetapi lupa mengandalkan Yesus di dalam setiap langkah kehidupan kita.


🍞 ☕ Anugerah Allah makin tampak dalam inisiatif Yesus menyembuhkan seorang yang sudah 38 tahun menderita sakit. Kemungkinan besar orang ini menderita kelumpuhan. Yesus bertanya kepadanya apakah ia ingin sembuh. Sesudah orang ini sembuh ia belum mengenal siapa Yesus. Betapa besar anugerah Tuhan yang kita saksikan dalam kisah ini sebab Yesus kembali berinisiatif berjumpa dengan orang tersebut. Berbeda dengan orang buta yang sakitnya tidak dihubungkan dengan dosa orang ini diberikan tawaran anugerah dan peringatan. Ia telah sembuh, tetapi bila berbuat dosa lagi ia bisa menerima hal yang lebih buruk. Maksud Tuhan mungkin sekali adalah hukuman kekal Allah atas dosa. Seringkali kita pun seperti orang ini. Apabila ditimpa musibah dan keadaan yang sulit, kita seringkali melupakan Tuhan Yesus dan Firman-Nya, lalu terus terbaring dalam keadaan yang tidak dapat dapat bangkit dan maju.

👉🏼 Sekiranya hari ini, kita adalah orang yang beriman kepada TUHAN Yesus, maka berimanlah dengan sesungguhnya. Jangan alang-alang beriman. Sebab alang-alang beriman itulah kita seringkali terbaring di tilam kekalahan kita sehingga tidak mampu bangkit. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: