Friday, April 14, 2023

Revival : The stone rolled

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The stone rolled 



Luke 24:2 But they found the stone rolled away from the tomb.

Lukas 24:2 (AVB) Mereka mendapati batu penutup makam itu telah digulingkan dari makam.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #104. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus adalah Tuhan yang hidup? Kubur sudah terbuka! Dua orang yang berpakaian berkilauan memberitahu para perempuan itu bahwa Yesus tidak ada lagi di sana kerana Ia telah bangkit. Kedua orang itu menegur para perempuan kerana tidak mengingat perkataan Yesus mengenai penyaliban dan kebangkitan-Nya.


🍞 ☕ Kejutan yang mereka dapati saat mereka melihat batu yang sudah terguling dan kubur yang telah kosong itu. Mereka berdiri termangu-mangu oleh hal yang seharusnya membuat mereka bersukacita, sebab batu sudah terguling dari kubur itu dan menandakan bahwa Ia telah dilepaskan secara resmi dan telah keluar dari sana, dan kerana mereka tidak menemukan mayat Tuhan Yesus, yang menandakan bahwa Ia telah menggenapi segala tugas-Nya bagi kita dan kemudian pergi keluar dari sana. Perhatikan, terkadang orang-orang Kristian sejati masih juga termangu-mangu oleh hal-hal yang seharusnya dapat menghibur dan menguatkan hati mereka. Para perempuan itu datang dengan membawa rempah-rempah. Namun apa yang terjadi? Kubur sudah terbuka! Dua orang yang berpakaian berkilauan memberitahu mereka bahwa Yesus tidak ada lagi di sana kerana Ia telah bangkit. Kedua orang itu menegur para perempuan kerana tidak mengingat perkataan Yesus mengenai penyaliban dan kebangkitan-Nya. Perkataan kedua orang itu kemudian membangkitkan ingatan para perempuan tentang perkataan Yesus yang telah Dia ucapkan sebelumnya, jauh sebelum kematian-Nya. Para perempuan itu kemudian dapat melihat bahwa kematian dan kebangkitan Yesus adalah nubuat yang telah digenapi. Kerana itu, mencari mayat Yesus di dalam kuburan merupakan tindakan tidak beriman. Yesus telah hidup dan telah mengalahkan kematian!

👉🏼 Kebangkitan Kristus menyatakan pada dunia bahwa Ia hidup! Tidak ada kubur yang dapat mengikat Dia dalam kematian! Kematian, sebagai upah dosa, telah dikalahkan! Tuhan yang bangkit akan membangkitkan kita dari kematian rohani dan memberi kita hidup yang sejati. Kerana itu rayakan kebangkitan-Nya! Jangan ragu lagi! Percayai Dia! Niscaya Dia akan memberi hidup dan kemenangan atas dosa dan maut. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: