Wednesday, April 5, 2023

Revival : Denying three times

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Deny three times 



Luke 22:34  Then He said, "I tell you, Peter, the rooster shall not crow this day before you will deny three times that you know Me."


Lukas 22:34 (AVB)  Yesus menjawab, “Aku berkata kepadamu, Petrus, sebelum ayam berkokok pada hari ini, kamu akan menyangkal bahawa kamu mengenal Aku sebanyak tiga kali.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #95. Tahukah anda bahawa seringkali kita malu untuk mengakui Yesus di hadapan orang yang tidak seiman? Petrus menganggap bahwa dirinya akan lebih kuat dari yang lain waktu pencobaan datang, dan Kristus memberitahunya bahwa dia justru lebih lemah dari mereka. Peringatan ini didahului dengan pernyataan yang sungguh-sungguh, "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya; percayalah akan perkataan-Ku ini, kerana Aku mengenalmu lebih baik daripada kamu mengenal dirimu sendiri."


🍞 ☕ Tuhan, aku bersedia masuk penjara dan mati bersama-sama dengan Engkau. Ini perkataan yang hebat, dan saya percaya bahwa ia sungguh bermaksud begitu pada saat itu, dan dapat melakukannya. Meskipun sering diperingatkan, sejauh ini Yudas tidak pernah memberikan komentar soal menyangkali Kristus, kerana hatinya telah dipenuhi dengan kejahatan. Sebaliknya hati Petrus tidak ingin menyangkali-Nya. Perhatikanlah, semua murid Kristus yang sejati dengan tulus hati merindukan dan ingin untuk mengikut Dia, ke mana saja Ia pergi, dan ke mana pun Ia memimpin mereka, meskipun mereka harus masuk penjara atau mati. Kristus mengenal diri kita jauh lebih baik daripada kita mengenal diri sendiri. Ia mengetahui kejahatan yang ada di dalam diri kita, dan kejahatan yang akan kita lakukan, yang kita sendiri tidak sedari. Sangat baik bagi kita kalau Kristus mengenal kelemahan kita lebih baik daripada kita, sehingga kita dapat datang kepada-Nya untuk mendapatkan anugerah yang perlu.

👉🏼 Siapa yang menyangka bahwa ia teguh berdiri, berhati-hatilah supaya jangan ia jatuh; dan siapa yang baru menyandangkan pedang janganlah memegahkan diri seolah-olah dia sudah menanggalkan nya. Banyak cara kita dapat menyangkal Yesus di khalayak ramai. Dari segi pengakuan kita sebagai orang percaya, cara hidup kita, cara pergaulan kita, di dalam semua ini tanpa kita sedari, kita sedang menyangkali Yesus. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: