Wednesday, April 26, 2023

Revival : He who believes in Him

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : He who believes in Him



John 3:18  "He who believes in Him is not condemned; but he who does not believe is condemned already, because he has not believed in the name of the only begotten Son of God.

Yohanes 3:18 (AVB)  Sesiapa yang percaya kepada-Nya tidak dijatuhi hukuman. Sebaliknya, sesiapa yang tidak percaya sudah pun dijatuhi hukuman, kerana dia tidak percaya dalam nama Anak Tunggal Allah.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #116. Tahukah anda sekiranya sesiapa tidak percaya dalam nama Yesus, sudah berada dijatuhi  hukuman? Meskipun sebelumnya ia seorang pendosa, pendosa besar, dan berdiri sebagai orang terhukum (habes confilentem reum -- atas pengakuannya sendiri), namun ketika ia percaya, proses penghakiman dihentikan, penghukuman dicabut, dan ia tidak akan dinyatakan bersalah. Hal ini menggambarkan sesuatu yang lebih daripada sekadar penangguhan hukuman. Ia tidak akan dinyatakan bersalah, artinya, ia dibebaskan.



🍞☕ Mengakhiri pembicaraan-Nya, Kristus berbicara mengenai keadaan yang menyedihkan yang diderita orang-orang yang tetap tidak mau percaya dan bersikap masa bodoh. Betapa besarnya dosa orang-orang yang tidak percaya. Dosa ini diperbesar dengan menimbang betapa terhormatnya pribadi yang telah mereka hina. Mereka tidak percaya dalam nama Anak Tunggal Allah, yang mutlak benar dan layak dipercaya, yang mutlak baik dan layak dirangkul. Allah mengutus Dia yang paling dikasihi-Nya untuk menyelamatkan kita, jadi, bukankah seharusnya Dia juga menjadi yang terkasih bagi kita? Tidakkah kita percaya dalam nama-Nya, nama yang di atas segala nama? Betapa besarnya kesengsaraan orang-orang yang tidak percaya kerana mereka sudah berada di bawah hukuman. Mereka sudah sedemikian pasti akan dihukum pada hari penghakiman agung sehingga penghukuman mereka seolah-olah sudah dimulai dari sekarang. Kutukan sudah melekat pada mereka, murka Allah kini mencengkeram mereka. Mereka sudah berada di bawah hukuman, sebab hati mereka sendiri menghakimi mereka.

👉🏼 Ketidakpercayaan dapat dengan tepat disebut sebagai dosa yang sangat membinasakan, kerana dosa ini membuat kita bersalah atas semua dosa kita yang lain. Dosa ini melawan obat yang dapat menyembuhkan, menentang permohonan kita untuk dibebaskan dari hukuman. Adakah ketidak-percayaan di dalam hati kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: