Tuesday, April 11, 2023

Revival : Crucify Him!

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Crucify Him! 



Luke 23:21 But they shouted, saying, "Crucify Him, crucify Him! "

Lukas 23:21 (AVB) Tetapi orang ramai itu berteriak-teriak lagi, “Salibkan Dia! Salibkan Dia!”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #101. Tahukah anda bahawa seringkali kita "menyalibkan" Yesus berulang kali? Sampai tiga kali Pilatus mengulangi tawaran untuk menyeksa Yesus. Namun kerana khuatir terjadi keributan yang boleh membahayakan jabatannya, akhirnya Pilatus memutuskan untuk memenuhi tuntutan mereka. Ia melepaskan Barabas, seorang narapidana dengan dakwaan pemberontakan dan pembunuhan, serta menyerahkan Yesus, yang tidak bersalah, untuk dieksekusi.


🍞☕ Saat Pilatus mendesak supaya Kristus dibebaskan untuk yang kedua kalinya, mereka justru berteriak, Salibkanlah Dia! Salibkanlah Dia! Mereka tidak hanya menginginkan Dia mati, tetapi juga ingin supaya kematian-Nya itu terjadi dengan cara yang mengerikan. Tidak ada hal lain yang mereka inginkan kecuali penyaliban-Nya: Salibkanlah Dia! Salibkanlah Dia! Saat Pilatus mendebat mereka lagi untuk yang ketiga kalinya, dengan maksud untuk menyedarkan mereka atas kekeliruan dan ketidakadilan perlakuan mereka itu, mereka justru menjadi bersikukuh dan semakin marah "Kejahatan apa yang sebenarnya telah dilakukan orang ini? Cuba sebutkan. Tidak ada suatu kesalahan pun yang kudapati pada-Nya yang setimpal dengan hukuman mati, dan kamu pun tidak dapat menyebutkan alasan apa yang membuat-Nya pantas mati. Jadi, jika kamu setuju, aku akan menghajar Dia, lalu melepaskan-Nya." Akan tetapi, kemarahan massa biasanya semakin menjadi-jadi jika diindahkan. Mereka pun berteriak, menjerit dan gaduh, bukan meminta, tetapi menuntut, supaya Ia disalibkan, seakan-akan di hari raya tersebut mereka memiliki hak untuk menuntut penyaliban seorang yang tidak bersalah sebagai ganti pembebasan orang lain yang bersalah.

👉🏼 Demikianlah juga kita, seringkali mau menyalibkan Yesus berulang kali apabila kita melakukan dosa. Kita melakukan dosa dan "menyalibkan" Yesus untuk dosa itu. Sudah cukuplah sekali Yesus mati bagi dosa kita. Jangan lagi kita mau melakukan dosa. Cukuplah! BERTOBATLAH sesungguhnya! Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: