Saturday, June 24, 2023

Revival : Change

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Change. 


Acts of the Apostles 9:20  Immediately he preached the Christ in the synagogues, that He is the Son of God.

Kisah Para Rasul 9:20 (AVB)  Dia terus mengkhabarkan di saumaah tentang Yesus, bahawa Dia Anak Allah.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #175. Tahukah anda bahawa Tuhan mampu mengubah seseorang? Pertemuan Saulus dengan Yesus, yang telah bangkit, menghasilkan transformasi radikal di dalam diri Saulus. Salah satu bukti pertobatan Saulus adalah ia menggabungkan diri dengan jemaat di Damsyik. Saulus, yang tadinya berhasrat membinasakan para pengikut Kristus, kemudian tinggal dalam persekutuan dengan mereka. Tak heran bila banyak jemaat yang mencurigai kehadirannya.


🍞 ☕ Ketika mulai menjadi seorang pekabar Injil, ia menetapkan hal ini sebagai asasnya, yang setelah itu terus dipegangnya iaitu "Bukan diri kami yang kami beritakan, tetapi Yesus Kristus sebagai Tuhan". Tiada yang lain selain Kristus, dan Dia yang disalibkan. Dia berkhotbah tentang Kristus, bahwa Yesus adalah Anak Allah, Anak kesayangan-Nya, yang kepadaNya Ia berkenan. Allah juga berkenan kepada kita di dalam Dia, dan tidak sebaliknya. Saulus yang dulu 'menganiaya' Yesus, kemudian malah membuktikan bahwa Yesuslah Tuhan. Ia sungguh-sungguh telah bertobat. Pemahaman dan komitmennya juga bertumbuh. Ia kemudian mempunyai murid-murid. Tidak ada orang yang mau percaya kepada Paulus kerana masa lampaunya yang hitam. Dengan perkataan lain masa lampaunya sendiri yang menentang pelayanannya. Bahkan di antara orang Kristian, Paulus juga tidak mendapat tempat. Sekali langsung ke ujian, seumur hidup orang tidak percaya.

👉🏼 Betapa kuat kuasa Yesus mengubah Saulus. Kuasa yang tidak pernah dibayangkan sebelumnya oleh Saulus. Bila dulu ia mengejar-ngejar orang yang percaya Yesus, kini ia jadi dikejar-kejar kerana imannya kepada Yesus. Maka jangan pernah meremehkan kuasa Tuhan untuk mengubah seseorang. Bila Anda masih mendoakan seseorang agar ia berubah dan mau menerima Tuhan, jangan pernah putus asa. Doakan terus agar Tuhan menyatakan kasih karunia-Nya pada orang yang sedang Anda doakan itu. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: