Monday, June 26, 2023

Revival : No partiality

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : No partiality 


Acts of the Apostles 10:34 Then Peter opened his mouth and said: "In truth I perceive that God shows no partiality.

Kisah Para Rasul 10:34 (AVB) Petrus pun berkata, “Sesungguhnya, aku mengerti sekarang bahawa Allah tidak memilih kasih.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #177. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak memilih kasih? Orang Yahudi pada masa Perjanjian Baru bersikap rasialis. Mereka merasa bahawa merekalah satu-satunya umat Allah yang berhak atas semua janji-Nya. Bangsa-bangsa lain tak lebih daripada binatang yang tak layak mendapat anugerah Allah.


🍞 ☕ Rahasia perkenan Allah atas semua orang ini terletak pada diri Yesus Kristus. Yesus yang datang ke dunia ini mengerjakan karya keselamatan untuk membuat orang berkenan kepada Allah. Melalui kematian-Nya di salib dan kebangkitan-Nya dari antara orang mati, Yesus telah menyediakan jalan keselamatan untuk semua orang, semua bangsa. Allah tidak pernah dan tidak akan pernah membuang atau menolak orang bukan-Yahudi yang tulus, yang meskipun tidak memiliki hak istimewa dan manfaat yang dimiliki orang Yahudi, namun, seperti Kornelius, takut akan Allah dan menyembah Dia, serta mengamalkan kebenaran, yaitu bersikap adil dan murah hati kepada semua orang. Juga, yang menjalani hidup sesuai dengan terang yang dimilikinya, baik dalam beribadah secara tulus maupun dalam perilaku sehari-hari. Apa pun kebangsaannya, sejauh apa pun hubungan silsilahnya dengan keturunan Abraham, sehina apa pun dia, bahkan seburuk apa pun namanya, hal itu tidak akan membuat Dia berprasangka terhadap orang itu. Allah menilai orang dari hati mereka, bukan dari kebangsaan atau silsilah mereka. Selain itu, di mana pun Ia mendapatkan orang yang tulus, orang itu akan mendapati Allah yang tulus pula.

👉🏼 Allah tidak peduli terhadap perbezaan suku bangsa. Kornelius tidak perlu menjadi orang Yahudi untuk memperoleh keselamatan, kerana keselamatan ada dalam Yesus Kristus. Petrus menyampaikan bahwa kehidupan, kematian dan kebangkitan Tuhan Yesus yang juga merupakan inti dari Injil bagi semua bangsa. Firman ini membawa Kornelius dan keluarganya menjadi percaya dan bertobat. Ini merupakan proses perdamaian. Bagaimana dengan kita? Adakah kita hanya tertumpu kepada bangsa kita saja? YESUS ADALAH TUHAN YANG ASLI BAGI ORANG-ORANG YANG ASLI, TULUS DAN BENAR KEHIDUPANNYA. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: