Monday, June 19, 2023

Revival : Strictly command

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Strictly command 


Acts of the Apostles 5:28 saying, "Did we not strictly command you not to teach in this name? And look, you have filled Jerusalem with your doctrine, and intend to bring this Man’s blood on us! "

Kisah Para Rasul 5:28 (AVB) “Bukankah kami telah melarang keras kamu mengajar atas nama itu? Tetapi lihatlah, kamu telah menyebarkan ajaran itu ke serata Yerusalem dan berniat mempertanggungjawabkan kami atas kematian-Nya!”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #170. Tahukah anda bahawa kita harus berani bersaksi? Apa yang membuat kekristenan bertahan bahkan terus menjadi terang firman Allah bagi dunia yang dalam kegelapan ini? Bukan karena kegigihan, atau yang menurut tuduhan beberapa orang disebut "fanatisme" kelompok, tetapi kerana gerakan iman ini berasal dari Tuhan sendiri. 


🍞 ☕ Para Rasul tertangkap lagi dan harus menghadapi pengadilan di Mahkamah Agama. Tidak heran, para pemimpin agama bukannya mengakui karya Allah, tetapi malahan mempersalahkan para rasul itu kerana tidak menghiraukan larangan mereka sebelumnya. Selain itu juga kerana iri hati. Rasa benci yang besar terhadap Yesus membuat mereka hanya menyebut Yesus sebagai "nama itu" dan "darah Orang itu". Bagaimana respons para rasul? Dengan penuh keberanian mereka menyatakan prinsip mereka untuk selalu taat kepada Allah, apa pun risikonya. Lalu bagaimana reaksi para pemimpin agama? Mereka ingin membunuh para rasul itu. Namun Tuhan tidak membiarkan hal itu terjadi. Imam-imam menuduh para rasul bukan hanya memberontak dan menghina pengadilan, melainkan juga menghasut dan memecah-belah. Mereka menuduh para rasul berencana menghasut orang banyak supaya melawan mereka, kerana telah menganiaya sampai mati orang yang, bukan hanya benar-benar tidak bersalah, namun juga sangat baik dan hebat, yaitu Yesus.

👉🏼 Yang perlu kita miliki adalah sikap hati seperti para murid dan gereja awal, iaitu bersukacita dalam penderitaan dan menganggapnya sebagai kehormatan dari Kristus. Selain itu tetap setia dan tekun dalam memberitakan Injil keselamatan. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**



No comments: