Friday, June 2, 2023

Revival : This is My commandment

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : This is My commandment 


John 15:12 "This is My commandment, that you love one another as I have loved you.

Yohanes 15:12 (AVB) Inilah perintah-Ku: Kasihilah sesama sendiri, seperti Aku mengasihimu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #153. Tahukah anda bahawa kita harus saling mengasihi? Seringkali bukannya kita mengasihi tetapi saling membenci, berdendam, membuli, menganiaya, berdengki dan sebagainya. Perintah-perintah yang harus ditaati diringkaskan menjadi satu perintah: supaya kita saling mengasihi. Jika kita saling mengasihi seperti itu, pastilah segala perintah yang lain juga kita taati. Standard kasih kita kepada saudara-saudara seiman adalah kasih Kristus kepada kita.


🍞 ☕ Yesus mengajarkan bahwa tindakan mengasihi justru merupakan sebuah anugerah. Murid-murid-Nya mengasihi kerana ia dipilih Tuhan untuk dikasihi, dan terlebih dulu dikasihi oleh Tuhan. Fakta ini membuat kita, sebagai murid, selamanya berhutang kepada Allah, dan selamanya mesti merespons kasih itu dengan kasih kepada sesama kita. Bukan hanya itu, selain anugerah, mengasihi juga merupakan perintah dari Tuhan. Oleh kerana itu, kondisi keberagaman di antara sesama murid Kristus harus kita hadapi dengan kesiapan dan kesigapan untuk mengasihi sesama murid. Kata-kata Tuhan dalam nas ini sangat jelas. Bukan orang-orang dari denominasi atau sinode yang sama saja yang harus kita kasihi, melainkan semua orang. Sekarang Yesus menantang para murid untuk membuktikan kasih mereka kepada-Nya, yaitu dengan taat perintah Yesus untuk saling mengasihi di antara mereka. Hanya dengan tinggal terus di dalam Yesus, mereka sanggup untuk saling mengasihi.

👉🏼 Pada waktu mereka saling mengasihi, mereka bukan lagi hamba-hamba Allah, tetapi sahabat-sahabat Kristus. Kepada sahabat-sahabat Kristus, Allah menyatakan isi hati-Nya, yaitu kerinduan-Nya untuk menyelamatkan isi dunia. Allah ingin memakai dan mengutus gereja agar pergi ke tengah-tengah dunia, untuk menjadi alat anugerah Allah memperkenalkan Kristus sebagai satu-satunya Juruselamat bagi dunia ini. Bagaimana dengan anda? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: