Monday, June 5, 2023

Revival : The Spirit of truth

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : The Spirit of truth



John 16:13 "However, when He, the Spirit of truth, has come, He will guide you into all truth; for He will not speak on His own authority, but whatever He hears He will speak; and He will tell you things to come.

Yohanes 16:13 (AVB) Tetapi apabila Dia, iaitu Roh Kebenaran datang, Dia akan membimbingmu ke arah segala kebenaran. Roh itu tidak akan mengatakan sesuatu menurut kehendak-Nya sendiri. Dia akan menyampaikan apa yang didengar-Nya dan memberitahumu apa yang akan terjadi.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #156. Tahukah anda bahawa Roh Kebenaran adalah Roh Kudus yang sudah Tuhan Yesus janjikan kepada kita semua? Pekerjaan Roh Kudus yang menginsafkan bukan saja ditujukan kepada orang yang belum selamat, tetapi juga bekerja dalam orang percaya dan gereja untuk mengajar, membetulkan kesalahan dan menuntun mereka kepada kebenaran.


🍞 ☕ Roh Kudus akan meyakinkan orang percaya tentang dosa, kebenaran Kristus serta penghukuman kejahatan supaya mereka menjadi seperti Kristus dan hidup sesuai dengan patokan kebenaran serta memimpin mereka ke dalam seluruh kebenaran, dan memuliakan Kristus. Demikianlah, Roh Kudus bekerja di dalam orang percaya untuk menghasilkan kehidupan Kristus yang kudus di dalam kehidupan mereka. Apabila orang percaya yang dipenuhi Roh Kudus menolak pimpinan dan karya penginsafan-Nya dan jikalau mereka tidak "oleh Roh ... mematikan perbuatan-perbuatan tubuh", maka mereka akan dijatuhi hukuman. Hanya mereka yang menerima kebenaran dan "dipimpin Roh Allah" adalah "anak-anak Allah" dan dengan demikian sanggup hidup terus dalam kepenuhan Roh. Dosa membinasakan kehidupan dan kepenuhan Roh Kudus di dalam orang percaya. Orang percaya yang tidak taat, yang tidak tinggal di dalam Tuhan Yesus, yang tidak tetap dalam firman-Nya, tidak mampu menerima seluruh kebenaran. Dengan kata lain, dosa menghalangi pemahaman rohani. Namun dengan pertolongan Roh Kebenaran kita dapat mengasihi dan menaati Tuhan Yesus, sehingga kita dapat memahami seluruh kebenaran. Roh Allah siap memimpin kita ke dalam ketaatan itu dan dengan demikian kita juga dipimpin ke dalam seluruh kebenaran.

👉🏼 Bagaimana dengan kita? Adakah kita menolak untuk dipimpin, dibimbing dan diajar oleh Roh Kudus? Orang yang menolak untuk dibimbing oleh Roh Kebenaran oasti akan sesat. Apabila mereka sesat, mereka pun akan mengajar penyesatan, doktrin yang salah. Berhati hatilah kita. Apakah respon kita hari ini...? 


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: