Sunday, June 11, 2023

Revival : Feed My sheep

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : Feed My sheep 



John 21:17 He said to him the third time, "Simon, son of Jonah, do you love Me? " Peter was grieved because He said to him the third time, "Do you love Me? " And he said to Him, "Lord, You know all things; You know that I love You. " Jesus said to him, "Feed My sheep.

Yohanes 21:17 (AVB) Bagi kali ketiga Yesus bertanya kepadanya, “Simon anak Yohanes, adakah kamu mengasihi-Ku?” Petrus sedih kerana Yesus bertanya kepadanya bagi kali ketiga, “Adakah kamu mengasihi-Ku?” Lalu dia menjawab, “Tuhan, Engkau mengetahui segala-galanya. Engkau tahu bahawa aku mengasihi-Mu!” Yesus berkata kepadanya, “Berilah domba-domba-Ku makan.




Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #162. Tahukah anda bahawa kita harus menjaga domba yang sudah dipercayakan kepada kita? Tiga kali Kristus bertanya kepada Petrus apakah dia mengasihi-Nya atau tidak. Pada mulanya, pertanyaannya adalah, "Simon, anak Yohanes, apakah engkau mengasihi Aku lebih dari pada mereka ini?"


🍞☕ "Apakah engkau mengasihi Aku?" Jika kita hendak menguji apakah kita memang adalah murid Kristus, ini harus kita pertanyakan, apakah kita mengasihi-Nya? Namun ada alasan khusus mengapa Kristus mengajukan pertanyan yang demikian kepada Petrus. Kejatuhan Petrus telah memunculkan alasan untuk mempertanyakan kasihnya. Perhatikanlah, kita tidak boleh menganggapnya sebagai suatu hinaan apabila ketulusan kita dipertanyakan ketika kita sendiri telah melakukan sesuatu yang membuat ketulusan kita dapat dipertanyakan. Sesudah mengalami kejatuhan yang mengguncangkan, kita harus berhati-hati untuk tidak menapak terlalu cepat, supaya jangan sampai kita menapak di atas dasar yang keliru. Pertanyaan itu sangat menyentuh. Dia tidak bertanya, "Takutkah engkau kepada-Ku? Apakah engkau menghormati Aku? Apakah engkau mengagumi Aku?", melainkan, "Apakah engkau mengasihi Aku? Buktikanlah itu, dan pelanggaranmu itu akan lalu, dan tidak akan pernah dibicarakan lagi." Petrus telah mengakui dirinya sendiri sebagai seorang petobat, menunjukkan air matanya, dan menyatakan kembalinya kepada kumpulan para murid. Sekarang ia berada dalam masa percobaannya sebagai seorang petobat. Namun pertanyaan yang diterimanya bukanlah, "Simon, berapa banyak engkau telah menangis? Berapa lama engkau telah berpuasa, dan jiwamu merana?", melainkan, "Apakah engkau mengasihi Aku?"

👉🏼 Demikianlah soalan yang sama ditanyakan kepada kita. Apakah kita mengasihi Tuhan Yesus? Sekiranya ya, maka apakah buah daripada kasih itu? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: