Wednesday, June 21, 2023

Revival : Stiffnecked

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Stiffnecked



Acts of the Apostles 7:51  "You stiffnecked and uncircumcised in heart and ears! You always resist the Holy Spirit; as your fathers did, so do you.

Kisah Para Rasul 7:51 (AVB)  Hai yang keras kepala dan tidak bersunat hati dan telingamu! Kamu sentiasa melawan Roh Kudus sebagaimana yang dilakukan oleh nenek moyangmu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #172. Tahukah anda bahawa seringkali kita pun keraskan hati untuk mendengar suara Tuhan berbicara? Sejarah Israel merupakan kisah suatu bangsa yang berkali-kali menolak untuk menaati Allah mereka dan Firman-Nya. Daripada takluk kepada berbagai pengekangan dari hukum-Nya, hati mereka berpaling kepada cara hidup bangsa-bangsa kafir di sekitar mereka. Mereka membunuh nabi-nabi yang memanggil mereka kepada pertobatan dan yang bernubuat tentang kedatangan Kristus. Inilah yang dimaksudkan dengan menentang Roh Kudus.


🍞 ☕ Adakalanya kita pun menentang suara Roh Kudus dan kita melakukannya dengan pelbagai cara dan dalih. Kadang kita mendiamkannya, atau menganggap itu adalah suara hati sendiri yang tidak perlu kita beri perhatian. Dampak langsung dari semua itu bukanlah terhentinya atau terhambatnya rencana Tuhan. Ia tetap melaksanakan rencana-Nya dengan atau tanpa partisipasi kita. Dampak langsung yang lebih menyedihkan adalah, pertama, kita tidak dipakai Tuhan untuk menjadi saluran berkat-Nya. Kedua, kita tidak menerima berkat itu sendiri. Seperti penonton, kita hanya dapat menyaksikan Tuhan bekerja tanpa  berbagi sukacita dengan-Nya kerana kita tidak berada dalam satu tim dengan-Nya. Stefanus mengatakan bahawa hati dan telinga mereka tidak dipersembahkan dan diserahkan kepada Allah, seperti orang-orang yang mengaku percaya oleh tanda sunat. “Dalam nama dan penampilan kamu adalah orang-orang Yahudi yang bersunat, tetapi di dalam hati dan telingamu, kamu masih tetap orang tidak mengenal Allah yang tidak bersunat, dan tidak menghormati kekuasaan Allah-mu lebih daripada yang mereka lakukan. Mereka menentang Roh Kudus yang berbicara melalui nabinabi, yang senantiasa mereka lawan, sangkal, benci dan olokolok.

👉🏼 Jadilah sepasukan dengan Roh Kudus dan izinkanlah Dia memakai kehidupan kita untuk menjadi berkat bagi bangsa-bangsa. Janganlah mengeraskan hati kita dan menolak untuk mendengar suara Dia. Apabila Dia berbicara, kita Mendengar, Menerima dan Meresponi. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: