Wednesday, February 21, 2024

Revival : Do not serve carelessly

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Do not serve carelessly 



Leviticus 16:2 and the LORD said to Moses: "Tell Aaron your brother not to come at just any time into the Holy Place inside the veil, before the mercy seat which is on the ark, lest he die; for I will appear in the cloud above the mercy seat.

Imamat 16:2 (TB) Firman TUHAN kepadanya: "Katakanlah kepada Harun, kakakmu, supaya ia jangan sembarang waktu masuk ke dalam tempat kudus di belakang tabir, ke depan tutup pendamaian yang di atas tabut supaya jangan ia mati; karena Aku menampakkan diri dalam awan di atas tutup pendamaian. 



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #52. Tahukah anda bahawa kita tidak boleh sembarangan melayani Tuhan? Kenapa kita tidak boleh sembarangan masuk ke dalah ruang maha Kudus atau juga menyelengarakan ibadah? Salah satu maksudnya adalah untuk menjaga penghormatan terhadap tempat mahakudus, di belakang tabir di dalam tempat mahakudus, di mana Shekinah, atau kemuliaan ilahi, berkenan untuk diam di antara para kerub.


🍞 ☕ Di bagian depan tabir, sebagian dari para imam datang setiap hari untuk membakar ukupan di atas mezbah emas. Tetapi di balik atau di bagian belakang tabir di bagian dalam tempat mahakudus, tidak boleh ada yang masuk selain imam besar saja, dan itu pun hanya pada satu hari dalam setahun, dengan upacara yang agung dan dengan penuh kehati-hatian. Tempat di mana Allah menyatakan hadirat-Nya yang istimewa itu tidak boleh dijadikan sebagai tempat biasa. Jika tak seorang pun boleh masuk ke kamar pribadi seorang raja di bumi ini tanpa dipanggil, bahkan sang ratu sekalipun, dengan ancaman hukuman mati, maka bukankah penghormatan agung yang sama harus diberikan juga kepada Raja segala raja? Tetapi, lihatlah betapa perubahan yang penuh berkat dibuat oleh Injil Kristus. Semua orang Kristian yang saleh sekarang mempunyai keberanian untuk masuk ke dalam tempat kudus, melalui tabir, setiap hari.

👉🏼 Tindakan melayani Tuhan atau menyelenggarakan ibadah secara sembarangan akan menyebabkan akibat yang fatal. Oleh kerana itu marilah kita memperhatikan cara hidup kita dan melayani Tuhan dengan hati yang benar, bersih dan kudus. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: