Friday, February 9, 2024

Revival : You shall not

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : You shall not 



Exodus 23:24  "You shall not bow down to their gods, nor serve them, nor do according to their works; but you shall utterly overthrow them and completely break down their sacred pillars.

Keluaran 23:24 (TB)  Janganlah engkau sujud menyembah kepada allah mereka atau beribadah kepadanya, dan janganlah engkau meniru perbuatan mereka, tetapi haruslah engkau memusnahkan sama sekali patung-patung berhala buatan mereka, dan tugu-tugu berhala mereka haruslah kauremukkan sama sekali.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #40. Tahukah anda bahawa kita tidak boleh sujud menyembah allah lain atau beribadah kepadanya? Tuhan memerintahkan umat-Nya untuk tidak menerima agama-agama atau meniru kebiasaan moral dari bangsa-bangsa di sekitar mereka. Israel tidak sepenuhnya memenuhi tuntutan ini; akibatnya mereka tidak dilindungi oleh Tuhan.


☕🍞 Di bawah perjanjian yang baru, orang percaya yang menyesuaikan diri dengan dunia ini juga akan kehilangan janji-janji dan perlindungan Allah. Kita tidak mungkin menerima berkat dan kehadiran Allah dan pada saat bersamaan ikut ambil bagian di dalam cara-cara dunia yang berdosa. Bangsa Israel cuma harus melayani Allah mereka saja, yang sungguh adalah satu-satunya Allah yang benar, dan tidak seperti allah bangsa-bangsa lain, yang bukan allah sama sekali, dan yang tidak beralasan sama sekali untuk mereka hormati. Mereka bukan saja tidak boleh menyembah allah bangsa-bangsa lain, tetapi juga harus betul-betul mencampakkannya, sebagai tanda rasa benci yang besar terhadap penyembahan berhala, sebagai tanda tekad untuk tidak pernah menyembah berhala, dan kesungguhan hati untuk mencegah orang lain menyembah allah-allah itu. Seperti tukang-tukang jampi yang sudah bertobat membakar kitab-kitab mereka.

👉🏼 Inilah dosa yang paling berbahaya yang sedang mereka hadapi sekarang kerana dunia sudah sangat sarat dengan kepercayaan kepada banyak allah, yang tidak dapat dibasmi selain oleh Injil Kristus. Syukur pada Kristus yang telah memperkenalkan Allah lebih jelas karena Kristus adalah gambar wujud Allah. Di dalam dan melalui Kristus kita dapat mengalami hubungan pribadi lebih dekat lagi dan pasti. Apakah respon kita hari ini....?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: