Tuesday, February 13, 2024

Revival :If You will

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : If You will 


Exodus 32:32 "Yet now, if You will forgive their sin––but if not, I pray, blot me out of Your book which You have written. "

Keluaran 32:32 (TB) Tetapi sekarang, kiranya Engkau mengampuni dosa mereka itu — dan jika tidak, hapuskanlah kiranya namaku dari dalam kitab yang telah Kautulis."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #44. Tahukah anda bahawa ada seseorang sedang berdoa untuk kita bertobat? Di dalam doa syafaat kita bagi sesama, kita harus memohon dengan rendah hati kepada Allah, dan mungkin Tuhan memberikan kesempatan kepada mereka untuk bertobat.


🍞 ☕ Kebesaran jiwa Musa sebagai seorang pemimpin patut diteladani. Walaupun ia menegur umat Israel dengan keras,namun ia tidak cuci tangan. Ia tetap mewakili umat Tuhan untuk memohonkan pengampunan-Nya bagi mereka. Tuhan juga bertindak adil, yang bersalah saja yang akan dihukum. Bahkan Ia tetap menepati janji-Nya untuk menuntun umat-Nya. meskipun Ia tetap harus menghukum perbuatan Israel. Meskipun Musa telah bertindak keras dan tegas terhadap Israel yang telah berdosa, ia tetap memiliki hati yang lemah lembut dan penuh belas kasihan sehingga rela berkorban demi umat Israel mendapat pengampunan Tuhan. Namun, Tuhan itu adil sehingga hanya akan menghukum mereka yang telah berbuat dosa kepada-Nya. Yang perlu Musa lakukan ialah tetap fokus pada panggilan memimpin orang Israel memasuki tanah perjanjian.

👉🏼 Berani menyatakan kebenaran dan tidak berkompromi dengan dosa seharusnya ada pada kita semua. Namun, kita harus lemah lembut dalam menegur orang yang berbuat dosa. Kita juga harus berbelas kasihan terhadap mereka yang telah berdosa dengan mendoakan dan membimbing mereka agar mereka bertobat dan mendapat pengampunan Tuhan. Sudahkah kita berdoa untuk sesama kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: