Monday, February 19, 2024

Revival : Guard your holiness

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Guard your holiness 



Leviticus 10:9 "Do not drink wine or intoxicating drink, you, nor your sons with you, when you go into the tabernacle of meeting, lest you die. It shall be a statute forever throughout your generations,

Imamat 10:9 (TB) "Janganlah engkau minum anggur atau minuman keras, engkau serta anak-anakmu, bila kamu masuk ke dalam Kemah Pertemuan, supaya jangan kamu mati. Itulah suatu ketetapan untuk selamanya bagi kamu turun-temurun.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #50. Tahukah anda bahawa kita sebagai pelayan Tuhan, haruslah menjaga kekudusan? Kemabukan adalah sesuatu yang buruk, tetapi terlebih bagi para hamba Tuhan, kemabukan adalah sesuatu yang memalukan dan merosakkan, kerana dari antara semua orang, para hamba Tuhan seharusnya merupakan orang yang berakal paling jernih dan berhati paling bersih.


🍞 ☕ Pelanggaran peraturan ini cukup serius untuk dijatuhi hukuman mati. Prinsipnya jelas -- Allah memandang semua jenis minuman yang memabukkan tidak dapat bersanding dengan standard-standard kesalehan-Nya yang tertinggi dan dengan pengertian yang bijak dan kepekaan kepada pimpinan Roh Kudus. Hukuman keras pada awal pelayanan Harun dan anak-anaknya dapat dibandingkan dengan kisah Ananias dan Safira pada masa gereja mula-mula. Hukuman diberikan Tuhan untuk menghindarkan terjadinya pengulangan tindakan sembrono dalam pelayanan. Walaupun kita memiliki anugerah Kristus dan penyertaan Roh Kudus, itu tidak berarti mengurangi tanggung jawab kita untuk hidup kudus dan benar sebagai umat Tuhan. Ternyata penyebab Nadab dan Abihu melanggar kekudusan Tuhan adalah mereka mabuk oleh minuman keras. Karena mabuk mereka kehilangan kendali atas diri mereka sendiri sehingga mereka melakukan kesalahan fatal.

👉🏼 Sebagai pemimpin kita seharusnya mengajari umat dan menjadi teladan bagi umat dalam hal membedakan apa yang kudus dari yang kotor dan apa yang tahir dari yang najis. Jangan kita pun turut mabuk minum dan tidak menjaga kekudusan kita di hadapan Tuhan. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: