Monday, February 12, 2024

Revival : Stiff-necked people

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Stiff-necked people 



Exodus 32:9-10
9 And the LORD said to Moses, "I have seen this people, and indeed it is a stiff–necked people!
10 "Now therefore, let Me alone, that My wrath may burn hot against them and I may consume them. And I will make of you a great nation. "

Keluaran 32:9-10 (TB)
9 Lagi firman TUHAN kepada Musa: "Telah Kulihat bangsa ini dan sesungguhnya mereka adalah suatu bangsa yang tegar tengkuk. 
10 Oleh sebab itu biarkanlah Aku, supaya murka-Ku bangkit terhadap mereka dan Aku akan membinasakan mereka, tetapi engkau akan Kubuat menjadi bangsa yang besar."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #43. Tahukah anda bahawa disebabkan oleh kedegilan manusia, Tuhan mau menghapuskan mereka? Dosa adalah suatu kerosakan atau kemerosotan moral dari si pembuat dosa, dan dosa merusak diri sang pendosa dengan sendirinya. Tiap-tiap orang dicobai oleh keinginannya sendiri kerana ia diseret dan dipikat olehnya.


🍞 ☕ Allah mengungkapkan murka-Nya terhadap Israel atas dosa ini, dan Ia bertekad memperlihatkan keadilan-Nya untuk membinasakan mereka. Allah mengungkapkan tabiat sesungguhnya dari bangsa itu: “Mereka adalah suatu bangsa yang tegar tengkuk, tidak layak ada di bawah kuk hukum ilahi. Mereka ini seolah-olah dikuasai oleh roh yang suka melawan, suka membenci semua hal yang baik dan hatinya condong pada semua hal yang jahat. Mereka menolak keras semua cara yang diupayakan untuk kesembuhan mereka.” Perhatikan, Allah yang mahabenar tidak hanya melihat apa yang kita perbuat, tetapi juga siapa diri kita sesungguhnya, tidak hanya tindak-tanduk hidup kita, tetapi juga tabiat roh kita, dan Ia memperhatikan dengan sungguh-sungguh semuanya itu di dalam setiap pekerjaan-Nya. Demikianlah Allah menyatakan kedahsyatan amarah-Nya yang benar terhadap bangsa Israel layaknya manusia, yang tidak ingin mempunyai penengah ketika sudah bertekad bulat ingin menindak orang lain dengan keras. Akan tetapi, Allah juga menghormati doa, untuk menyatakan bahwa tiada lain selain syafaat Musa yang dapat menyelamatkan bangsa Israel dari kehancuran, supaya Musa bisa menjadi gambaran Kristus, yang melalui perantaraan-Nyalah saja Allah mau mendamaikan dunia dengan diri-Nya.

👉🏼 Saudara-saudari sekalian, janganlah kita pun menjadi bangsa yang tegst-tengkuk. Ada seseorang sedang berdoa untuk kita berbalik dari dosa. Marilah kita membuka hati kita kepada Tuhan. Taat dan setialah kepada Dia saja. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: