Tuesday, February 27, 2024

Revival : Intense craving

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Intense craving 


Numbers 11:4 Now the mixed multitude who were among them yielded to intense craving; so the children of Israel also wept again and said: "Who will give us meat to eat?

Bilangan 11:4 (TB) Orang-orang bajingan yang ada di antara mereka kemasukan nafsu rakus; dan orang Israel pun menangislah pula serta berkata: "Siapakah yang akan memberi kita makan daging?



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #58. Tahukah anda bahawa nasfu rakus merupakan kekejian? Siapakah orang-orang bajingan ini? Inilah orang bukan Israel yang ikut umat itu ketika keluar dari Mesir. Mereka mempengaruhi orang Israel untuk memberontak kepada Allah dan menginginkan kesenangan yang ada di Mesir.


🍞 ☕ Mereka ini gerombolan orang yang ikut-ikutan keluar dari Mesir, yang hanya mengharapkan tanah perjanjian, tetapi tidak mau menerima pencobaan di jalan menuju ke sana. Mereka ini seperti benalu, bergelantung pada baju orang Yahudi untuk mencari hidup. Mereka ikut pergi bersama orang Yahudi hanya kerana tidak tahu bagaimana harus hidup di Mesir sendiri, sehingga terpaksa mencari peruntungan di negeri orang. Mereka ini adalah domba-domba kudisan yang menjangkiti seluruh kawanan domba, ragi yang mengkhamirkan seluruh adonan. Perhatikanlah, sedikit orang yang suka menimbulkan perselisihan, yang tidak pernah puas, dan jahat tabiatnya, dapat mendatangkan banyak kejahatan dalam masyarakat yang terbaik sekalipun, jika tidak diberikan perhatian yang sungguh-sungguh untuk membungkam mereka. Orang-orang seperti ini adalah angkatan yang jahat, yang darinya kita, dengan berhikmat, harus memberi diri kita diselamatkan.

👉🏼 Nafsu rakus sangat berbahaya, baik bagi pribadi maupun masyarakat. Nafsu serakah yang mula-mula hanya menguasai beberapa orang mampu mencemari seluruh bangsa dalam waktu singkat. Marilah kita berjaga-jaga dalam hal ini supaya kita tidak rakus dan serakah. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: