Thursday, February 29, 2024

Revival : We are not able

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : We are not able



Numbers 13:31  But the men who had gone up with him said, "We are not able to go up against the people, for they are stronger than we. "

Bilangan 13:31 (TB)  Tetapi orang-orang yang pergi ke sana bersama-sama dengan dia berkata: "Kita tidak dapat maju menyerang bangsa itu, karena mereka lebih kuat dari pada kita."



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #60. Tahukah anda bahawa ada perkara yang menjadi hambatan kepada penerobosan? Kota-kotanya digambarkan sebagai benteng-benteng yang tak mungkin ditembus. Kota-kota itu berkubu dan sangat besar.


🍞 ☕ Seandainya mereka harus menilai segala sesuatunya hanya berdasarkan pertimbangan-pertimbangan manusia, mereka tetap tidak dapat diluputkan dari tuduhan sebagai pengecut. Bukankah bala tentara Israel sangat banyak? Enam ratus ribu orang yang siap tempur, dengan barisan dan susunan yang teratur, yang bergabung dengan erat, dan sepenuhnya satu tujuan dan satu hati. Mereka ini mungkin merupakan pasukan tertangguh yang pernah berlaga di medan perang. Banyak pasukan yang kurang dari itu telah melakukan sesuatu yang mungkin lebih besar daripada penaklukan Kanaan itu. Musa, panglima besar mereka, adalah orang yang bijaksana dan pemberani. Andai saja orang Israel membulatkan tekad, dan bersikap gagah berani, apa yang dapat menghalangi mereka? Memang betul bahwa orang Kanaan adalah orang-orang yang kuat, tetapi mereka tinggal terpencar 

👉🏼 Antara salah satu sebab penerobosan / breakthrough tidak terjadi di dalam kehidupan kita adalah kerana selalu memberikan alasan dan mau terus berada di zon selesa sehingga tidak mahu berusaha untuk berubah. Sepuluh daripada 12 pengintip itu seolah-olah berkata "buat apa susah-susah mau pergi menyerang mereka? Mereka itu semua besar seperti raksasa. Kita tidak mampu kalahkan mereka. Kita di sini sajalah, tidak perlu pergi menyerang." Adakah kita pun seperti sepuluh pengintai itu yang tidak mahu breakthrough di dalam kehidupan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: