Saturday, February 10, 2024

Revival : To wash us

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : To wash us



Exodus 30:18 "You shall also make a laver of bronze, with its base also of bronze, for washing. You shall put it between the tabernacle of meeting and the altar. And you shall put water in it,

Keluaran 30:18 (TB) "Haruslah engkau membuat bejana dan juga alasnya dari tembaga, untuk pembasuhan, dan kautempatkanlah itu antara Kemah Pertemuan dan mezbah, dan kautaruhlah air ke dalamnya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #41. Tahukah anda bahawa kita harus "dibersihkan" dahulu sebelum kita dapat menghadap Tuhan? Untuk membuat bejana, atau bak, dari tembaga, bejana yang lebar, yang akan menampung cukup banyak air, yang akan ditempatkan di dekat pintu Kemah Suci pastilah alas tembaganya dirancang begitu rupa untuk menampung air, yang dibiarkan mengalir ke dalamnya dari bejana itu melalui penyalur.


🍞 ☕ Siapakah yang boleh berdiri di tempat-Nya yang kudus? Orang yang bersih tangannya dan murni hatinya. Dengan membasuh tangan dan kaki, Harun dan anak-anaknya secara simbolik membersihkan diri dari dosa, juga menghilangkan noda segala urusan sehari-hari yang tidak layak dibawa masuk ke dalam tempat suci. Kita orang Kristian tidak mencuci tangan sebelum masuk ke dalam gereja. Namun pembersihan yang dilambangkan itu patut dilaksanakan. Alangkah baiknya jikalau sebelum kebaktian mulai, kita mengambil waktu untuk berdiam diri di hadapan Tuhan, mengakui dosa dan menyerahkan segala kesibukan dan pergumulan kepada Tuhan. Arahkan hati dan pikiran kita kepada Tuhan saja. Fungsi bejana ini adalah persediaan air supaya para imam yang akan masuk kemah suci dapat membasuh tangan dan kaki mereka. Kebersihan badan para imam saat masuk kemah suci menandakan penghormatan mereka pada Allah.

👉🏼 Kita harus memelihara hidup kudus yang sudah diberikan kepada kita. Jagalah diri Anda dari segala hal yang menajiskan hidup Anda di hadapan-Nya. Marilah kita menghadap takhta kudus-Nya dengan hati nurani yang suci dan kudus. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: