Tuesday, February 6, 2024

Revival : A teachable heart

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : A teachable heart 


Exodus 18:24 So Moses heeded the voice of his father–in–law and did all that he had said.

Keluaran 18:24 (TB) Musa mendengarkan perkataan mertuanya itu dan dilakukannyalah segala yang dikatakannya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #37. Tahukah anda bahawa seorang pemimpin yang baik adalah seorang yang sedia untuk belajar? Syarat-syarat penting bagi seorang pemimpin yang ingin sukses adalah memiliki visi yang jelas, berintegritas tinggi, mempunyai ketrampilan kepemimpinan yang andal, dan selalu bersedia belajar.


🍞 ☕ Musa tidak memandang rendah nasihat ini kerana berasal dari orang yang tidak mengenal, seperti dirinya, firman Allah dan penglihatan-penglihatan dari Yang Mahakuasa. Sebaliknya, ia mendengarkan perkataan mertuanya itu. Ketika Musa mulai mempertimbangkan perkara itu, ia melihat bahwa apa yang diusulkan oleh mertuanya itu masuk akal, dan ia menetapkan hati untuk melaksanakannya. Ia mengikuti nasihat mertuanya itu segera setelah ia menerima petunjuk-petunjuk dari Allah dalam perkara itu. Perhatikanlah, orang-orang yang berpikir bahwa mereka terlalu bijak untuk dinasihati, mereka itu sebenarnya tidaklah sebijak anggapan mereka sendiri. Sebab orang bijak, yang benar-benar, demikian akan mendengar dan menambah ilmu, dan tidak meremehkan nasihat yang baik, meskipun diberikan oleh seorang bawahan.

👉🏼 Tidak ada pemimpin yang sempurna, kecuali Tuhan Yesus. Oleh kerana itu, tidak boleh ada pemimpin yang bersikap sudah tahu segala sesuatu sehingga ia menganggap dirinya tidak perlu lagi belajar. Tuhan dapat mengajar kita lewat firman-Nya, melalui para pemimpin lain, bahkan juga lewat orang-orang yang kita pimpin. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: