Monday, March 28, 2016

A new Heart...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperbaharui kita dan memberikan hati yang baru. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

A new Heart....

Yehezkiel 36:26-27 (TB)  Kamu akan Kuberikan hati yang baru, dan roh yang baru di dalam batinmu dan Aku akan menjauhkan dari tubuhmu hati yang keras dan Kuberikan kepadamu hati yang taat. Roh-Ku akan Kuberikan diam di dalam batinmu dan Aku akan membuat kamu hidup menurut segala ketetapan-Ku dan tetap berpegang pada peraturan-peraturan-Ku dan melakukannya.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #87. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani adalah terjadi apabila hati kita diperbaharui dan dipulihkan? A renewed heart is a revived heart... "A new Heart I will give you..." Saya teringat satu lagu penyembahan dalam bahasa Inggeris "Purify my heart... Let me be as gold, pure gold and precious silver....Cleanse me from within and make me holy....Cleanse me from my sin, deep within...Refiner's fire, my heart's one desire...Is to be holy...Set apart for You, Lord...Ready to do Your will.." Lagu ini telah menjadi doa saya ketika Tuhan menjamah saya pertama kali. Revival begins with a broken and contrite spirit... not with having a good time...

1. A new Heart
Yehezkiel 36:26 (TB)  Kamu akan Kuberikan hati yang baru, dan roh yang baru di dalam batinmu dan Aku akan menjauhkan dari tubuhmu hati yang keras dan Kuberikan kepadamu hati yang taat.

☕🍞 Revival is about God encountering you and changing you and reviving you. Then, you go and spread the fire. Nevertheless, the main character here is still the BIG G... GOD.. He is at work in every of our lives. Perjalanan yang seterusnya di dalam Revival yang terjadi di dalam hidup anda adalah perUBAHan hati kita. Janganlah terikat lagi dengan dosa ataupun terus melakukan dosa. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita senantiasa, membersihkan kita, dan menjauhkan diri kita dari perangkap dosa. Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita supaya tidak ada lagi kegelapan di dalam kita. Revival adalah apabila satu pribadi yang telah mengalami kebangkitan rohani dalam hidupnya, yang telah dijamah oleh Tuhan, dibangkitkan, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan dan dipersiapkan untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang terus-menerus berlari dari setiap penjuru ke setiap penjuru menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Revival yang terjadi di dalam hidup kita harus senantiasa bernyala nyala.

Friends, is our hearts desperate for revival? Adakah hati kita merindukan untuk melihat kebangkitan rohani terjadi? Apakah itu menjadi doa kita selama ini? Revival is when you pursue God with all your heart with one motive and one purpose. Hati yang hancur dan jiwa yang remuk itulah yang diminta oleh Tuhan daripada kita supaya kita dapat melihat kuasa Tuhan bekerja di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: