Friday, March 4, 2016

Revival is like a magnet that draws us to God...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menarik kita seperti magnet kepada Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini. 

Revival is like a magnet that draws us to God...

Kejadian 41:55-57 (TB)  Ketika seluruh negeri Mesir menderita kelaparan, dan rakyat berteriak meminta roti kepada Firaun, berkatalah Firaun kepada semua orang Mesir: "Pergilah kepada Yusuf, perbuatlah apa yang akan dikatakannya kepadamu." Kelaparan itu merajalela di seluruh bumi. Maka Yusuf membuka segala lumbung dan menjual gandum kepada orang Mesir, sebab makin hebat kelaparan itu di tanah Mesir. Juga dari seluruh bumi datanglah orang ke Mesir untuk membeli gandum dari Yusuf, sebab hebat kelaparan itu di seluruh bumi.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #64. Tahukah anda bahawa Revival yang menyala-nyala di dalam diri anda sepertinya satu magnet yang menarik orang lain kepada Tuhan? Revival is like a magnetic force that draws people back to God. You are the revivalist. You are the magnet that draws people back to God. You the witnesses of God who brings back people to God.

1. You are the revivalist
Kejadian 41:57 (TB)  Juga dari seluruh bumi datanglah orang ke Mesir untuk membeli gandum dari Yusuf, sebab hebat kelaparan itu di seluruh bumi.

🍞 ☕ Disebabkan Revival menyala-nyala di dalam anda, maka ramai orang akan tertarik kepada anda kerana ada sesuatu yang luarbiasa ada di dalam anda yang mereka tidak ada. Di dalam Firman Tuhan yang kita baca hari ini, ada masa kelaparan yang sangat besar di Mesir. Pada masa itu mereka kekurangan makanan dan mereka menderita kerana tidak ada makanan. Maka Firaun mengatakan kepada rakyat Mesir, "pergilah kepada Yusuf, perbuatlah apa yang akan dikatakannya kepadamu". Maka Yusuf pun memberi mereka makanan. Bukan saja itu tetapi dari seluruh bumi datanglah orang ke Mesir untuk membeli gandum dari Yusuf, sebab hebat kelaparan itu di seluruh bumi. Yusuf memberi makanan kepada mereka.

Saudara dan Saudari Sekalian, apa yang saya mau sampaikan di sini adalah,  pada masa itu Yusuf menjadi orang yang penting kerana dia yang menjaga gudang makanan. Demikianlah juga dengan kita,  di dalam hidup kita, kita mempunyai sesuatu yang di perlukan oleh orang-orang yang tidak  percaya, orang-orang yang telah mundur dan orang-orang yang telah menjadi suam-suam kuku. Kita mempunyai Roti yang hidup di dalam hidup kita. Kita ada Roh Tuhan di dalam hidup kita. Maka di saat terjadinya krisis ketandusan rohani, maka sudah pasti orang melihat kita makin hari makin menyala-nyala bagi Tuhan dan mereka mahukan apa yang kita ada. Bukan satu dua orang, tetapi bangsa-bangsa akan berduyun-duyun datang kepada anda supaya mereka pun dapat Makan dari Roti yang hidup. They need Jesus. You have Jesus. Jesus is the greatest gift you can give to a person. Kebangkitan rohani terjadi apabila anda menyebarkan api Kebangkitan rohani itu kepada orang-orang yang haus dan lapar, kepada orang-orang yang ketandusan rohani. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: