Friday, March 25, 2016

Revival from the fiery furnace...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa penyertaan Tuhan yang luarbiasa. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival from the fiery furnace..

Daniel 3:23-26 (TB)  Tetapi ketiga orang itu, yakni Sadrakh, Mesakh dan Abednego, jatuh ke dalam perapian yang menyala-nyala itu dengan terikat.
Kemudian terkejutlah raja Nebukadnezar lalu bangun dengan segera; berkatalah ia kepada para menterinya: "Bukankah tiga orang yang telah kita campakkan dengan terikat ke dalam api itu?" Jawab mereka kepada raja: "Benar, ya raja!"
Katanya: "Tetapi ada empat orang kulihat berjalan-jalan dengan bebas di tengah-tengah api itu; mereka tidak terluka, dan yang keempat itu rupanya seperti anak dewa!"
Lalu Nebukadnezar mendekati pintu perapian yang bernyala-nyala itu; berkatalah ia: "Sadrakh, Mesakh dan Abednego, hamba-hamba Allah yang maha tinggi, keluarlah dan datanglah ke mari!" Lalu keluarlah Sadrakh, Mesakh dan Abednego dari api itu.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #85. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani terjadi dari dalam hati kita terlebih dahulu? Revival begins from within us then to others. Tiba-tiba pagi ini, sewaktu saya sedang melakukan pekerjaan saya, ayat ini bermain-main dalam fikiran saya "Revival from the fiery furnace". Bermakna kebangkitan rohani yang terjadi daripada api yang menyala-nyala.

1. Revival from the fiery furnace
Daniel 3:28-29 (TB)  Berkatalah Nebukadnezar: "Terpujilah Allahnya Sadrakh, Mesakh dan Abednego! Ia telah mengutus malaikat-Nya dan melepaskan hamba-hamba-Nya, yang telah menaruh percaya kepada-Nya, dan melanggar titah raja, dan yang menyerahkan tubuh mereka, karena mereka tidak mau memuja dan menyembah allah mana pun kecuali Allah mereka.
Sebab itu aku mengeluarkan perintah, bahwa setiap orang dari bangsa, suku bangsa atau bahasa mana pun ia, yang mengucapkan penghinaan terhadap Allahnya Sadrakh, Mesakh dan Abednego, akan dipenggal-penggal dan rumahnya akan dirobohkan menjadi timbunan puing, karena tidak ada allah lain yang dapat melepaskan secara demikian itu."

🍞 ☕ Apabila saya membaca Firman Tuhan ini, saya tertanya-tanya apakah yang mau disampaikan oleh Tuhan. Seketika itu juga Tuhan mulai berbicara kepada saya satu hal yang luarbiasa.  Sadrakh, Mesakh dan Abednego dibuang ke dalam perapian tetapi api tidak menyentuh mereka. Masuk 3 orang tetapi Nebukadnezar melihat 4 orang yang ada di dalam perapian itu. Setiap orang mengalami situasi "berada dalam perapian" ini. Setiap kita pernah lalui. Setiap kita sedang lalui.  Kenapa api tidak menyentuh mereka? Kerana apabila mereka bertiga melewati perapian yang 7 kali panasnya itu, Tuhan menyertai mereka. Ramai yang sedang memerhatikan kehidupan anda di saat anda melewati saat-saat di mana anda berada di perapian itu, sepertinya badai sedang menghantam anda di kiri, di kanan, di belakang,  di depan anda. Tetapi Ada Seorang menyertai anda. Revival happens in the life's of others when they watch your life as well. The works that the Lord has done in your life is a living story to be shared to others.

Are we able to say that "even in the fire, I'm alive in You?" People are reading 📖 your life, your style, your attitude, the word you speak, preach and share. What kind of story are we writing? Story of love, truth, honesty, power of God, revival, restoration, Outpouring of the Holy Spirit or stories of lies, deceitful, hatred, anger...? Anda boleh menjangkau jiwa-jiwa melalui kesaksian hidup anda. Apakah tindakan kita di saat kita melewati saat-saat yang susah di dalam hidup kita? Apakah tindakan anda saat anda difitnah, ditikam dari belakang, dipandang rendah, dihina, tidak dihargai? Apakah anda bertindak membuta tuli ataupun anda bertenang dan tahu bahawa di dalam setiap proses dan setiap langkah hidup anda TUHAN YESUS MENYERTAI ANDA? Your testimony is someone's key to unlock revival in their life and God come encounter them. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: