Monday, March 21, 2016

My people...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan hati kita untuk bangsa kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

My people....

Keluaran 3:7 (TB)  Dan TUHAN berfirman: "Aku telah memperhatikan dengan sungguh kesengsaraan umat-Ku di tanah Mesir, dan Aku telah mendengar seruan mereka yang disebabkan oleh pengerah-pengerah mereka, ya, Aku mengetahui penderitaan mereka.

Exodus 3:7  And the LORD said: "I have surely seen the oppression of My people who [are] in Egypt, and have heard their cry because of their taskmasters, for I know their sorrows.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #80. Tahukah anda bahawa bangsa kita dalam keadaan terdesak untuk mengenal Tuhan Yesus? My people, our people is without God. They're dying without knowing God. Umat-Nya dalam kesengsaraan yang dahsyat. Iblis makin menekan mereka. Dari dalam kegelapan, terdengar suara tangisan meminta pertolongan Tuhan untuk campur tangan dalam kehidupan mereka, suku bangsa mereka.  Mereka perlukan Tuhan. Tanggungjawab seorang revivalist adalah untuk merampas kembali bangsa-bangsa dari pegangan iblis dan juga senantiasa berdoa dengan radikal dan agresif dalam kuasa Roh Kudus kerana apabila dia berdoa,  dia sebenarnya sedang berperang di alam rohani.

1. Revival is coming soon..
Keluaran 3:7 (TB)  Dan TUHAN berfirman: "Aku telah memperhatikan dengan sungguh kesengsaraan umat-Ku di tanah Mesir, dan Aku telah mendengar seruan mereka yang disebabkan oleh pengerah-pengerah mereka, ya, Aku mengetahui penderitaan mereka.

☕🍞 Tuhan sedang memperhatikan dengan sungguh kesengsaraan umat-Nya. Tuhan telah mendengar seruan doa kita semua. Tuhan telah mendengar seruan bangsa-bangsa meminta pertolongan dari Tuhan supaya Tuhan menghantarkan Revival kepada kita. Tuhan telah melihat penderitaan umat-Nya yang dalam kegelapan. Sekarang Tuhan sedang mengatakan kepada anda di Keluaran 3:10 (TB)  Jadi sekarang, pergilah, Aku mengutus engkau kepada Firaun untuk membawa umat-Ku, orang Israel, keluar dari Mesir... Dia sedang mengutus anda dan saya kepada bangsa-bangsa dan generasi ini karena untuk tujuan inilah anda dan saya telah diselamatkan.

Yesus mengatakan, "PERGILAH.. Dan jadikanlah bangsa-bangsa murid-Ku" dan ini menjadi tanggungjawab kita semua untuk membawa kembali generasi ini dan bangsa kita kembali kepada Tuhan. Apakah kita terbeban untuk suku bangsa kita? Hati kita harus terbeban untuk menyelamatkan jiwa jiwa dari terus menerus diseksa, ditindas, dibelenggu oleh kuasa-kuasa kegelapan dan membawa mereka keluar daripada kegelapan kepada terang Tuhan yang ajaib. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: