Saturday, March 26, 2016

Revival from within...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 penuh dengan kuasa pembebasan daripada segala ikatan belenggu dosa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival from within...

Daniel 6:16-23 (TB)  (6-17) Sesudah itu raja memberi perintah, lalu diambillah Daniel dan dilemparkan ke dalam gua singa. Berbicaralah raja kepada Daniel: "Allahmu yang kausembah dengan tekun, Dialah kiranya yang melepaskan engkau!"
(6-18) Maka dibawalah sebuah batu dan diletakkan pada mulut gua itu, lalu raja mencap itu dengan cincin meterainya dan dengan cincin meterai para pembesarnya, supaya dalam hal Daniel tidak dibuat perubahan apa-apa.
(6-19) Lalu pergilah raja ke istananya dan berpuasalah ia semalam-malaman itu; ia tidak menyuruh datang penghibur-penghibur, dan ia tidak dapat tidur.
(6-20) Pagi-pagi sekali ketika fajar menyingsing, bangunlah raja dan pergi dengan buru-buru ke gua singa;
(6-21) dan ketika ia sampai dekat gua itu, berserulah ia kepada Daniel dengan suara yang sayu. Berkatalah ia kepada Daniel: "Daniel, hamba Allah yang hidup, Allahmu yang kausembah dengan tekun, telah sanggupkah Ia melepaskan engkau dari singa-singa itu?"
(6-22) Lalu kata Daniel kepada raja: "Ya raja, kekallah hidupmu!
(6-23) Allahku telah mengutus malaikat-Nya untuk mengatupkan mulut singa-singa itu, sehingga mereka tidak mengapa-apakan aku, karena ternyata aku tak bersalah di hadapan-Nya; tetapi juga terhadap tuanku, ya raja, aku tidak melakukan kejahatan."
(6-24) Lalu sangat sukacitalah raja dan ia memberi perintah, supaya Daniel ditarik dari dalam gua itu. Maka ditariklah Daniel dari dalam gua itu, dan tidak terdapat luka apa-apa padanya, karena ia percaya kepada Allahnya.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #86. Tahukah anda bahawa Revival boleh terjadi dari dalam kegelapan yang anda sedang lewati saat ini? Revival happens in the darkness you are now and then God brings you into His marvelous light. Daniel was delivered from within the lion's den, not outside but inside. Your revival is from inside out.  Your Deliverance is from inside out.

1. Revival is from within...
Daniel 6:22 (TB)  (6-23) Allahku telah mengutus malaikat-Nya untuk mengatupkan mulut singa-singa itu, sehingga mereka tidak mengapa-apakan aku, karena ternyata aku tak bersalah di hadapan-Nya; tetapi juga terhadap tuanku, ya raja, aku tidak melakukan kejahatan."

🍞 ☕ Revival happens from within us then to others.  Roh Kudus harus terlebih dahulu bekerja di dalam kita. Jika anda mau Revival maka izinkanlah Roh Kudus Tuhan untuk terlebih dahulu bekerja di dalam hidup kita. Saudara dan Saudari Sekalian, Tuhan menyelamatkan saya ketika saya bergelimpangan dalam dosa, saat saya di dalam kegelapan yang amat pekat sehingga saya memikirkan bahawa tiada jalan keluar untuk saya. Will there be someone to save this wretched soul...?  Dari dalam kegelapan yang saya ada Tuhan menghulurkan tangan-Nya dan menarik saya daripada kegelapan pekat itu sehingga ke terang-Nya yang ajaib. Biarpun anda berada di dalam kandang singa, dari dalam kandang singa itu pun Tuhan mampu dan Tuhan sanggup menyelamatkan anda.

Your life is so precious to God and so He saved you and revived you to be transformed from inside out. Raja Darius adalah seorang yang tidak percaya, namun dia menghormati Tuhan yang Daniel sembah. Dia juga berharapkan supaya Daniel selamat di dalam kandang singa itu. Demikianlah juga orang-orang yang lain, mereka juga mengharapkan supaya ahli keluarga mereka diselamatkan, kawan-kawan mereka diselamatkan, bangsa mereka diselamatkan, kampung mereka diselamatkan. Ada seorang telah berdoa untuk saya semasa saya berada di kegelapan. That one prayer brought Revival in my life. Bagaimana dengan anda? Pernahkah Tuhan menjamah anda semasa anda di dalam kegelapan? Revival is from within us. Revival is from inside out. Revival is when God is at work in us. Revival is transformation from darkness into light of God. Apakah respon anda hari ini?

Yehezkiel 36:26-27 (TB)  Kamu akan Kuberikan hati yang baru, dan roh yang baru di dalam batinmu dan Aku akan menjauhkan dari tubuhmu hati yang keras dan Kuberikan kepadamu hati yang taat.  Roh-Ku akan Kuberikan diam di dalam batinmu dan Aku akan membuat kamu hidup menurut segala ketetapan-Ku dan tetap berpegang pada peraturan-peraturan-Ku dan melakukannya.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: