Saturday, March 5, 2016

He makes all things new...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menyaksikan pekerjaan Tuhan yang baru. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

He makes all things new....

Isaiah 43:19  Behold, I will do a new thing, Now it shall spring forth; Shall you not know it? I will even make a road in the wilderness [And] rivers in the desert.

Yesaya 43:19 (TB)  Lihat, Aku hendak membuat sesuatu yang baru, yang sekarang sudah tumbuh, belumkah kamu mengetahuinya? Ya, Aku hendak membuat jalan di padang gurun dan sungai-sungai di padang belantara.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #65. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang melakukan pekerjaan yang baru di dalam hidup anda apabila Dia mulai membangkitkan hidup anda kembali? Ada satu jalan baru yang terbentang luas di hadapan anda. Satu Jalan yang Benar, penuh dengan Kehidupan yang berkelimpahan. Jalan yang dahulu penuh dengan kebinasaan, kepahitan, kekecewaan, sakit hati. It's time to get up and get in. Revival is to experience the new things God has prepared for you.

1. Revival is to experience God
Isaiah 43:19  Behold, I will do a new thing, Now it shall spring forth; Shall you not know it? I will even make a road in the wilderness [And] rivers in the desert.

☕🍞 Let go of your past and experience the new things God is bringing about in your life. He makes all things new. Apabila Tuhan mengirimkan kebangkitan rohani di dalam hidup anda, maka anda juga akan melihat dan melewati segala pekerjaan Tuhan yang baru dan luarbiasa. Tiba masanya untuk kita melepaskan segala sesuatu yang lama dan mulai fokus kepada perkara-perkara baru yang diberikan oleh Tuhan kepada kita. Past is past, there's no point holding on to it. Revival is to let go and let God. Firman-Nya: "Janganlah ingat-ingat hal-hal yang dahulu, dan janganlah perhatikan hal-hal yang dari zaman purbakala! Yes indeed...! You must keep moving forward with the new things God has given to you and focus to Jesus the Author and the Perfector of our faith. He who has called you is faithful and will do it. God will accomplish every purpose of why He has chosen you and called you.

Kenapa Tuhan harus melakukan satu pekerjaan yang baru di dalam hidup anda? Supaya segala sesuatu yang keruh yang telah menjadi penghalang di hidup kita dikeluarkan, disingkirkan dari hidup anda, dan kemudian Tuhan menciptakan kepribadian anda serta Roh yang baru di dalam anda supaya anda tidak terikat dengan masa lalu, segala perasaan sakit hati, kekecewaan, marah,  dosa-dosa,  ketidak-sungguhan dalam mengikuti Tuhan dan macam-macam lagi. Lupakan yang telah lalu dan mengarah pada tujuan panggilan sorgawi. Satu pekerjaan yang baru sedang menantikan anda, apakah anda mau keluar daripada zon keselesaan anda dan melangkah masuk ke dalam pekerjaan yang baru yang telah direncanakan oleh Tuhan? He makes all things new, nothing is going to stop you now because God is beside you, always there to lead you, you will not be shaken when you put your trust in Him. Cara Tuhan bekerja dulu tidak sama dengan sekarang.  Cara pergerakan Roh Kudus dulu tidak sama dengan yang sekarang. You must be in tune with the heart beat of God and move together with Him. No longer live in the past glory. You may have achieved this and that, done this and that, but if you want to continue to move forward with God, then you must step into the new things God has prepared for you. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: