Thursday, March 3, 2016

Revival is to breakthrough...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk menerobosi setiap halangan dan rintangan untuk mengimpak dan menyebarkan api Kebangkitan rohani ini kepada generasi ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is to breakthrough...

Kisah Para Rasul 13:8 (TB)  Tetapi Elimas — demikianlah namanya dalam bahasa Yunani —, tukang sihir itu, menghalang-halangi mereka dan berusaha membelokkan gubernur itu dari imannya.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #62. Tahukah anda bahawa di dalam sesuatu kebangkitan rohani yang terjadi pasti akan ada penghalang dan yang dihalang tetapi orang-orang yang percaya dan beriman dan yang telah mengalami kebangkitan rohani harus menerobosi setiap penghalang serta apapun benteng yang ada di depan mereka? Revival is to breakthrough every odds and obstacles. DI dalam setiap Revival yang terjadi ada saja orang-orang yang akan menjadi penghalang bagi pergerakan Revival itu. Penghalang-penghalang itu akan berusaha untuk membelokkan iman orang-orang yang telah dibangkitkan oleh Tuhan. Mereka ini berusaha berhabis-habisan untuk melumpuhkan semangat kebangkitan rohani itu dan juga pergerakan itu.

1. Revival is to breakthrough
Galatia 5:7 (TB)  Dahulu kamu berlomba dengan baik. Siapakah yang menghalang-halangi kamu, sehingga kamu tidak menuruti kebenaran lagi?

☕🍞 A revived life is a life that's filled with the fire and power of God. Everyone who has experienced the Revival will never be able to contain the power of God and the Revival fire in Him or her, they must impart it to the nations and they must spread the Revival fire 🔥. Tetapi apabila pergerakan Revival itu mula bergerak dan apabila ia sedang bergerak,  pasti akan ada Penghalang-penghalangnya. Iblis akan senantiasa mengacau dan menghalang pergerakan Revival itu sehinggalah seseorang itu putus asa dan hilang semangatnya untuk terus berlari menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Apakah yang menjadi penghalangnya? Kemalasan, kepura-puraan, perkara-perkara yang menghalangi kita untuk bersekutu dengan Tuhan,  perkara-perkara yang mencuri masa kita untuk bersama Tuhan,  ajaran-ajaran sesat, orang-orang yang tidak percaya kepada pergerakan serta pekerjaan Roh Kudus dan macam-macam lagi. Siapakah yang menghalang-halangi kamu, sehingga kamu tidak menuruti kebenaran lagi dan juga tidak lagi api Kebangkitan rohani mu menyala-nyala?

Saudara dan Saudari Sekalian, semakin banyak masalah dan tantangan yang datang, semakinlah harusnya kuat semangat anda untuk terus maju dan lari di dalam perlumbaan yang tersedia bagi setiap kita. Revival Is a Movement and that movement must breakthrough every odds and obstacles to spread the Revival fire 🔥. Apakah yang menjadi penghalang kepada anda dalam bergerak dalam menyebarkan api Kebangkitan rohani ini? Apakah anda telah mengenal pasti apakah yang menjadi penghalangnya itu? Kadang-kadang ada orang-orang yang akan cuba melumpuhkan semangat kebangkitan rohani yang ada di dalam anda. Anda harus tetap kuat 💪 dan teguh di dalam Tuhan supaya anda akan tetap bertahan segala macam sindiran dan halangan dan menerobosi setiap tembok-tembok penghalang. Bagaimana anda tetap kuat dan teguh  melewati semua ini?

A. Membaca Firman Tuhan
B. Berdoa, Memuji dan menyembah Tuhan
C. Selalu berkumpul dan bersekutu mereka mereka yang lain yang telah mengalami kebangkitan rohani itu.
D. Menceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luar biasa.

You must breakthrough every odds and obstacles in order to spread the Revival fire. Nothing comes easily. Janganlah memikirkan bahawa setiap halangan itu akan menjatuhkan semangat anda tetapi kuatkanlah hatimu dan terus berlari. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: