Friday, March 18, 2016

Revival is birth out of an anguished heart

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan hati kita untuk bersyafaat bagi bangsa kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is birth out of an anguished heart....

Nehemia 1:4 (TB)  Ketika kudengar berita ini, duduklah aku menangis dan berkabung selama beberapa hari. Aku berpuasa dan berdoa ke hadirat Allah semesta langit,

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #78. Tahukah anda bahawa Revival terjadi apabila hati kita terbeban sangat untuk bangsa kita? Revival is birth of a prayer from an anguished heart. Is your heart anguished over the things that's happening in your generation, you people,  our land? Apakah hati kita terbeban, terguris, sakit melihat semua keadaan yang kian hari kian melarat? Bangsa kita dan Generasi kita makin hari makin merosot dan makin ramai yang mati tanpa mengenal Tuhan Yesus? Pernahkah hati anda bagaikan tertusuk dengan pisau yang tajam melihat keadaan bangsa dan generasi kita? Begitulah Nehemia rasakan apabila dia mendengar berita tentang Jerusalem yang hancur. Bagi diri saya, Jerusalem saya adalah BORNEO dan keadaan BORNEO makin parah. Muda mudi dicuri oleh iblis, bangsa-bangsa kita terjual kepada iblis percuma saja. Apakah yang kita mau lakukan?

1. Prayer out of anguished heart
Nehemia 1:5-6 (TB)  kataku: "Ya, TUHAN, Allah semesta langit, Allah yang maha besar dan dahsyat, yang berpegang pada perjanjian dan kasih setia-Nya terhadap orang yang kasih kepada-Nya dan tetap mengikuti perintah-perintah-Nya, berilah telinga-Mu dan bukalah mata-Mu dan dengarkanlah doa hamba-Mu yang sekarang kupanjatkan ke hadirat-Mu siang dan malam bagi orang Israel, hamba-hamba-Mu itu, dengan mengaku segala dosa yang kami orang Israel telah lakukan terhadap-Mu. Juga aku dan kaum keluargaku telah berbuat dosa.

☕🍞 Revival yang lahir daripada doa dan iman yang benar akan melihat hasil penuaian yang luarbiasa. It takes a prayer to see  His Kingdom invade Earth. Doa yang lahir dari iman akan memperlihatkan kemuliaan Tuhan dan Pencurahan Roh Tuhan ke atas setiap suku bangsa. Revival terjadi apabila ada yang sanggup sujud Dan Berdoa, Mencari Wajah Tuhan Dan Berbalik Dari Jalan-jalan Yang Jahat. A prayer that comes from within an anguished heart to see this generation being touched and transformed by His love. Berdoa syafaat bagi generasi ini, setiap suku bangsa, setiap komuniti, keluarga kita, rakan rakan kita? There's a deep cry in our my heart and a desperated feeling for revival.

Itulah yang dilakukan oleh Nehemia. Apabila dia mendengar tentang Jerusalem hatinya hancur. Bagi saya, Jerusalem yang sedang hancur adalah BORNEO..!  Hati saya sakit, hati saya dicambuk, hati saya tarik, begitulah rasanya hati saya melihat keadaan BORNEO, bagaimanalah dengan hati Tuhan? Muda mudi yang sepatutnya menjadi tiang tiang generasi ini, dicuri oleh iblis...!  Apakah yang sedang kita lakukan?  Kita membazirkan masa dengan banyak aktiviti sehinggakan kita terlena dan tidak melihat apa yang sedang terjadi di sekeliling kita, generasi kita dan bangsa kita. We  are in the seasons of REKINDLING, RESTORATION AND REVIVAL namun tuaiannya banyak tetapi para penuai itu hanya sedikit sahaja. Saya berdoa supaya anda pun merasakan apa yang saya rasakan....! Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: