Monday, March 7, 2016

Revival is to wait upon the Lord...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kekuatan dan semangat yang baru daripada Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is to wait upon the Lord...

Yesaya 40:29-31 (TB)  Dia memberi kekuatan kepada yang lelah dan menambah semangat kepada yang tiada berdaya.  Orang-orang muda menjadi lelah dan lesu dan teruna-teruna jatuh tersandung, tetapi orang-orang yang menanti-nantikan TUHAN mendapat kekuatan baru: mereka seumpama rajawali yang naik terbang dengan kekuatan sayapnya; mereka berlari dan tidak menjadi lesu, mereka berjalan dan tidak menjadi lelah.

Isaiah 40:29-31  He gives power to the weak, And to [those who have] no might He increases strength. Even the youths shall faint and be weary, And the young men shall utterly fall, But those who wait on the LORD Shall renew [their] strength; They shall mount up with wings like eagles, They shall run and not be weary, They shall walk and not faint.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #67. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani terjadi apabila anda menantikan Tuhan? Revival happens so that we would be awaken from our slumberness, laziness, lack of spiritual enthusiasm. Once we were all out for God, but now what has stopped you? Ada yang slow down, ada yang hilangnya semangatnya yang berkobar-kobar dulu, ada kecil hati, kecewa dan macam-macam lagi yang menjadi penyebab utama kenapa tidak lagi seseorang itu boleh menjadi suam-suam kuku dalam mengikuti Tuhan.

1. Revival is to wait upon the Lord..
Yesaya 40:31 (TB)  tetapi orang-orang yang menanti-nantikan TUHAN mendapat kekuatan baru: mereka seumpama rajawali yang naik terbang dengan kekuatan sayapnya; mereka berlari dan tidak menjadi lesu, mereka berjalan dan tidak menjadi lelah.

☕🍞 Apabila anda menantikan Tuhan,
Dia memberi kekuatan kepada yang lelah dan menambah semangat kepada yang tiada berdaya. Apakah yang telah menghambat semangat yang berkobar-kobar dulu dalam mengikuti Tuhan? Anda pernah mengalami kebangkitan rohani tapi ke mana sudah perginya api neraka yang berkobar-kobar itu?  Apakah anda menggunakan segala kekuatan anda untuk melayani Tuhan dan mengikuti Tuhan sehingga anda menjadi penat dan lelah.

Saudara dan Saudari Sekalian, apabila anda sepertinya mau slow down lewat daripada segala sesuatu yang sedang terjadi dalam hidup anda serta anda melewati musim di lembah dan juga musim di pergunungan, ketahuilah bahawa inilah masanya untuk anda cepat-cepat kembali Mencari wajah Tuhan. Janganlah biarkan situasi anda menjadi makin parah dan baru kemudian anda ingat akan Tuhan karena orang-orang yang menanti-nantikan TUHAN mendapat kekuatan baru: mereka seumpama rajawali yang naik terbang dengan kekuatan sayapnya; mereka berlari dan tidak menjadi lesu, mereka berjalan dan tidak menjadi lelah. Kekuatan yang baru diberikan kepada anda seumpama burung rajawali yang bangkit dan mulai terbang tinggi dengan kekuatan yang baru, urapan yang baru, Roh yang baru, semangat yang baru, kuasaNya yang baru dan api Kebangkitan rohani yang baru yang dahsyat dan luarbiasa. We need and we must wait upon the Lord so that He would refresh us, recharge us, refill us, renew us, restore us and revive us in the presence of God. It is only in the presence of God, only in the presence of God.  What us your response? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: