Wednesday, March 9, 2016

You never ever STOP...!

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞dari sumur yang tidak pernah berhenti airnya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini

You never ever STOP...!

Kejadian 26:15 (TB)  Segala sumur, yang digali dalam zaman Abraham, ayahnya, oleh hamba-hamba ayahnya itu, telah ditutup oleh orang Filistin dan ditimbun dengan tanah.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #69. Tahukah anda bahawa sumur-sumur yang tersumbat kita sedang mulai terpancar? Every wells that's been blocked is now breaking forth by the water pressure that is compressed in the well? Segala ikatan belenggu dosa telah menyumbatkan sumur-sumur yang dahulunya tidak pernah tersumbat pengalirannya. Apakah perkara yang telah tersumbat di dalam hidup anda sehinggakan api kebangkitan rohani itu sepertinya makin hari makin malap? Revival is like a tsunami gushing out of the well. That's how revival should be in our lives.

1. Revival is like a mighty tsunami...
Kejadian 26:15, 18 (TB)  Segala sumur, yang digali dalam zaman Abraham, ayahnya, oleh hamba-hamba ayahnya itu, telah ditutup oleh orang Filistin dan ditimbun dengan tanah.
Kemudian Ishak menggali kembali sumur-sumur yang digali dalam zaman Abraham, ayahnya, dan yang telah ditutup oleh orang Filistin sesudah Abraham mati; disebutkannyalah nama sumur-sumur itu menurut nama-nama yang telah diberikan oleh ayahnya.

☕🍞 Selama 15 tahun lamanya kebangkitan rohani yang terjadi di Bario bertahan. Selepas itu entah ke mana sudah perginya api Kebangkitan rohani itu. Terpadam begitu sahaja. Terdapat "orang-orang Filistin" yang menutupi sumur-sumur itu. Kebanyakan "sumur-sumur" yang telah merasakan air kehidupan dari Yesus telah mulai ditimbun dengan tanah dan tersumbat dengan sampah sarap. Ada sesuatu yang menghalangi kebangkitan rohani itu. Sumur-sumur itu adalah anda dan saya. Kita telah mengizinkan segala sampah sarap bertimbun di dalam hidup kita sehinggakan kita tidak dapat menjadi mata air bagi mereka yang kehausan. Siapakah atau apakah yang menjadi "Orang-orang Filistin" di dalam hidup anda sehinggakan Revival itu tidak dapat disebarkan, tidak dapat mengalir?

Tetapi lihatlah apa yang dilakukan oleh Ishak. Ishak menggali kembali sumur-sumur yang  digali dalam zaman Abraham dan yang telah ditutup oleh orang Filistin. Jadi, saudara dan saudari yang ku kasihi, ayuh mari kita sama-sama mulai Menggali setiap sumur sumur kehidupan yang tersembunyi, yang tertutup oleh batu-batu, tanah-tanah, dan sampah sarap dunia supaya orang lain dapat meminum air kehidupan dari sumur itu. Jadilah seorang yang akan mengalirkan air kehidupan itu kepada mereka yang lain supaya mereka juga kembali kepada Yesus Kristus, Tuhan dan Juruselamat kita. You are the revivalist! Engkau berpontensi untuk melakukan hal hal yang luar biasa bersama Yesus Kristus. Alihkan setiap batu batu, tanah-tanah dan sampah sarap yang menutupi sumur-sumur itu dan biar kuasa kebangkitan dan kuasa kehidupan mulai mengalir dari dalam kamu kepada yang lain. Apakah respon anda?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: