Monday, March 14, 2016

How to preserve the Revival?

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang terus-menerus menyalakan api Kebangkitan rohani ini di dalam hati kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

How to preserve the Revival?

Lukas 24:52-53 (TB)  Mereka sujud menyembah kepada-Nya, lalu mereka pulang ke Yerusalem dengan sangat bersukacita. Mereka senantiasa berada di dalam Bait Allah dan memuliakan Allah.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #74. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita harus berterusan? Revival fire 🔥 must continue to burn in our hearts as long as we are alive. The fire must spread. Tetapi tidak semua yang bertahan sampai ke garis akhir. Api tidak ada lagi. Semangat yang berkobar-kobar itu makin hari makin malap. Why it has to happen like that? Because the Revival fire is not preserved! Satu minggu atau dua minggu, satu bulan atau dua bulan ia masih menyala-nyala, tetapi selepas itu ia terpadam begitu sahaja. Alangkah bagusnya jikalau api itu terus-menerus menyala-nyala?

1. Preserve the fire
1 Tesalonika 5:19 (TB)  Janganlah padamkan Roh,

🍞☕ You must constantly preserve the Revival fire in you and never ever slow down at any point of your life. Revival terjadi bukan sekadar untuk membangkitkan kita tetapi juga sesudah kerohanian kita dibangkitkan maka kita harus bergerak menyebarkan api Kebangkitan Rohani Itu kepada orang-orang yang masih dalam kegelapan dan telah menjadi suam-suam kuku. As I've said earlier, "Revival is God's Global Agenda to counteract spiritual decline and then to create a spiritual momentum". Tuhan membangkitkan anda terlebih dahulu dan kemudian meniadakan kemunduran rohani, dan menggerakkan anda untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani itu.

🍞☕ Kebangkitan rohani yang terjadi dalam kehidupan kita harus senantiasa bernyala nyala, berapi api. Jangan kita padamkan api itu. Bagaimana untuk terus berlari bersama api itu?

A. Membaca Firman Tuhan
B. Berdoa, Memuji dan menyembah Tuhan
C. Selalu berkumpul dan bersekutu mereka mereka yang lain yang telah mengalami kebangkitan rohani itu.
D. Menceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luar biasa.

Jangan kita lupakan kenapa Tuhan telah menyelamatkan kita, memanggil kita dan memilih kita. Revival is contagious. Apabila api 🔥 kebangkitan rohani itu mulai menyala, ianya seperti api yang menyala-nyala, terkurung dalam tulang-tulang kita; berlelah-lelah untuk menahannya, tetapi kita tidak sanggup dan tidak bisa menahannya daripada terus menyala-nyala. Api 💥 🔥 itu harus disebarkan. Janganlah kita menjadi terlampau selesa sehingga kita menjadi malas dan tidak mau bergerak melakukan apa yang telah diamanatkan kepada kita. You must catch the fire, run with the fire and Spread the fire...! PRESERVE THE MOMENTUM AND REVIVAL FIRE...! Apakah respon anda?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: